ניסוי מוצלח למכ"מ הטקטי של ראדא

המכ"מ הצליח לאתר ירי משני מקורות במקביל ו"לרכוש" את המטרות תוך זמן קצר. צפו בסרטון מהניסוי

חברת ראדא אלקטרוניקה ביצעה בנובמבר 2012 ניסוי מוצלח במכ"מ הטקטי החדש אותו היא מפתחת, כך נחשף כעת. המכ"מ, Multi-mission Hemispheric Radar, מבוסס על טכנולוגיית AESA ומאפשר להשיג הגנה וכיסוי כיפתי מלאים.

במהלך הניסוי, לבקשת צבא היבשה של ארצות הברית, בוצע ירי של מרגמה תלולת מסלול ופגז תלול מסלול. בשני המקרים זיהה המכ"מ את הירי, את היעד המוערך של הפגיעה ואת מקום היציאה. בעקבות הזיהוי המהיר של מקור הירי, ניתן היה בפועל לפגוע במקור במהירות. בניסוי נוסף שנערך במקביל, נורו בו זמנית שתי רקטות, אחת בירי שטוח והשנייה בירי תלול מסלול. המכ"מ "רכש" את שתי המטרות במקביל, והניסוי הוכרז כהצלחה.

הניסויים נערכו ברמת בקע בנגב, כאמור בחודש נובמבר, ונכחו בהם נציגים של מערכת הביטחון, לרבות נציגי הצבא. בצה"ל מחפשים לאחרונה מכ"מ טקטי חדש להכניס לשירות. ראדא היא אחת החברות המתמודדות, יחד עם אלביט מערכות ואלתא.

צבי אלון, מנכ"ל ראדא, אמר לאחר הניסוי כי "אנו מאוד מרוצים מתוצאות הניסוי. אנו מקווים להתחיל בייצור מסחרי של המכ"מ לקראת אמצע השנה. בחודשים הבאים נערוך ניסויים נוספים על מנת לקבוע את יכולותיו, ומעריכים כי עד לסוף השנה נוכל לשווק אותו ללקוחות מובחרים".

המכ"מ הטקטי  MHR אמור לסייע לגילוי, עקיבה ואיכון של האיומים הרלוונטיים על הכוח וביניהם גילוי ירי עוין של טילים, RPG, מרגמות וכלי נשק קלים, גילוי כל חדירת גבול, על הקרקע ובאוויר, וכן הגנה אווירית בטווחים טקטיים.

חברת ראדא מייצרת גם את המכ"ם למערכת ההגנה האאקטיבית לרק"ם "חץ דורבן" בשיתוף עם תעש.

צפו בסרטון הניסוי:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית