חתוליות, יצירתיות וגמישות

ראש סיב"ט, שמעיה אביאלי, מדבר עם "ישראל דיפנס" על היתרון של התעשיות הקטנות והבינוניות בשוק הביטחוני של היום, על רקע חיסכון בעלויות וצמצום בתקציבים

"החברות הקטנות והבינוניות בתחום הביטחון הן חתוליות, יצירתיות וגמישות, והתרומה שלהן לביטחון היא גדולה", כך אומר לישראל דיפנס תא"ל (מיל') שמעיה אביאלי, ראש סיב"ט במשרד הביטחון.

אביאלי דיבר בסיומו של כנס ביוזמת אגף סיב"ט, שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה, בשתתפות נציגים מלמעלה מ-200 חברות ביטחוניות קטנות ובינוניות. בכנס הוצגו לנציגי החברות הקלות וצעדים שנועדו לעודד את פעילותן. בין השאר, אגף סיב"ט הקים צוות שתומך בחברות קטנות ובנוניות, והחליט כי בשתי תערוכות שנתיות, בארצות הברית ובתאילנד - הדגש יהיה על קידום חברות קטנות ובינוניות.

"למרות ש-98 אחוז מהיצוא הביטחוני של ישראל נעשה על ידי עשר החברות הביטחוניות הגדולות, לחברות הקטנות והבינוניות יש בכל זאת תרומה עצומה", אמר אביאלי לישראל דיפנס.

"לפני כמה שנים שמנו יעד של תמיכה בתעשיות קטנות ובינוניות מתוך מטרות. היצירתיות של החברות האלה חשובה מאוד, והן חלק בלתי נפרד ממחזור העסקים. חלקן נרכשות על ידי חברות גדולות יותר או מתפתחות, וחלקן נעלמות.

"יש ערך לאומי של תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בדגש על פריפריה, וגם מנכ"ל משרד הביטחון הקים כבר לפני כמה שנים ועדה של הקלות על היצרן הקטן והבינוני. אנחנו פועלים ליישם את המדיניות הזאת. בימים שתעשיות הענק בצפון אמריקה ובאירופה, חוסכות בעלויות ובתקציבי פיתוח, התעשיות הישראליות, בעיקר הקטנות והבינוניות, מחזיקות 'מוצרי מדף' שכבר פותחו עבור מערכת הביטחון הישראלית".

אביאלי ציין בכנס כי מערכת הביטחון הישראלית "נוגסת" בכ- 7 מיליארד דולר בשנה מתוך שוק עולמי של 30-35 מיליארד דולר, וכי צריך להגדיל את סל המדינות שעושים עמן עסקים ולפרוץ את התחומים בהם התעשיות הישראליות ממוקדות.

לגבי היצוא הביטחוני בשנת 2012 אמר שמעיה אביאלי כי מסיכומים ראשונים עולה כי הוא גדל לעומת שנת 2011. "אנחנו מצפים שגם שנת 2013 תהיה בסדר, ותמשיך את מגמת העליה, למרות האתגרים הלא פשוטים שמציב השוק העולמי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית