מכירות חדשות ל"אורביטר 3"

כלי הטיס הבלתי מאויש שפותח על ידי אירונאוטיקס מתאים למשימות טקטיות
כטב"מ "אורביטר 3" (צילום: אירונאוטיקס)

מכירות חדשות לכלי הטיס הבלתי מאויש (כטב"מ) "אורבטיר 3". הכלי, מתוצרת אירונאוטיקס, הוא הגרסה הגדולה יותר של הכטב"מים "אורביטר 1" ו"אורביטר 2", אבל עדיין נמצא בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים הנחשבים כמתאימים למשימות טקטיות.

אירונאוטיקס, הודיעה באחרונה על עסקה ראשונה למכירתו עבור מדינה ששמה לא פורסם. ההערכות הן כי מדובר במדינה במרכז אמריקה, ושבאחרונה בוצעו עסקאות נוספות. על פי פרסומים קודמים, כלי הטיס "אורביטר 3" נכנס לשימוש גם לצורך במשימות מבצעיות של חיל הים.

עוד פורסם באחרונה כי ל"אורביטר" פותח מטע"ד חדש, המכונה TD STAMP. הפיתוח בוצע על ידי חברת קונטרופ, במימון משותף של משרד הביטחון הישראלי ובמימון אמריקאי. ייחודו הוא בכך שהוא שוקל שישה קילוגרמים בלבד, אך כולל שלושה מרכיבים: מצלמת יום, מצלמת לילה וגם ציין לייזר, שמאפשר לסמן מטרות על הקרקע, כך שיותקפו ממרחק רב על ידי מטוסי קרב מאויישים.

המשקל הנמוך של המטע"ד מאפשר להתקין אותו על כלי טיס כדוגמת ה"אורביטר 3". היות וארצות הברית הייתה שותפה בפיתוח, יוחלט שם בהמשך איזה שימוש לעשות בו. אירונאוטיקס מחזיקה בכ-20 אחוזים מחברת קונטרופ. באחרונה סוכם על ידי אירונאוטיקס וחברת רפאל על רכישה מלאה של החברה- כך ששתי החברות יחזיקו בה בתחים שווים של 50 אחוזים. העסקה נמצאת בהליכי אישור רגולטוריים עקב היותה של רפאל חברה ממשלתית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית