ארה"ב ויפן מאחדות כוחות: נורת'רופ גרומן מצטרפת לפיתוח מיירט טילים על-קוליים

מערכות מסופקות יפנית ישולבו ב-GPI All-Up-Round, וישפרו את יכולות המיירט

ענקית ההגנה האמריקאית נורת'רופ גרומן הודיעה על השתתפותה בהסכם פיתוח שיתופי בין ארה"ב ליפן שמטרתו לשפר את יכולות ההגנה מפני טילים היפרסוניים. שותפות זו נועדה לחזק את ההרתעה הכוללת להגנה מפני טילים עבור שתי המדינות.

"אנו משלבים את החוזק הטכני של שתי המדינות שלנו כדי לפתח פתרון אנטי-היפרסוני יעיל", אמר מייק פינקסטון, סגן נשיא לרכבי שיגור ב-Northrop Grumman. "אנו מחויבים להשקיע בטכנולוגיה שמספקת את היכולות שהלקוחות שלנו צריכים כעת כדי להגיב לאיומים הולכים וגדלים".

במסגרת הסכם הפיתוח השיתופי (Glide Phase Interceptor (GPI), סוכנות הגנת הטילים האמריקאית ונורת'רופ גרומן ישתפו פעולה עם משרד ההגנה היפני ושותפיו בתעשייה. מערכות מסופקות יפנית ישולבו ב-GPI All-Up-Round, וישפרו את יכולות המיירט.

הסכם זה בא בעקבות מזכר ההבנות הדו-צדדי בין ארה"ב-יפן משנת 2023 לפרויקטים של מחקר, פיתוח, בדיקה והערכה, הנבנה על מערכת יחסים ארוכת שנים בין שתי המדינות.

ה-Glide Phase Interceptor היא מערכת מתקדמת להגנה מפני טילים שנועדה להתמודד עם איומי טילים היפרסוניים. טילים היפרסוניים, הטסים במהירויות גבוהות מ-5 מאך, מהווים אתגר משמעותי בשל מהירותם ויכולת התמרון הגבוהים שלהם.

מיירט ה-GPI שואף להתמודד עם האתגרים הללו על ידי יירוט טילים היפרסוניים במהלך שלב הגלישה שלהם - החלק של מסלולם לאחר שהם נכנסים מחדש לאטמוספירה ולפני שהם מתחילים את השלב הסופי שלהם לעבר המטרה.

ה-GPI מכוון לטילים היפרסוניים בשלב הגלישה, שהוא חלק קריטי בנתיב הטיסה שלהם. יירוט בשלב זה הוא יתרון מכיוון שהוא מתרחש לפני שהטיל יכול לבצע פעולות התחמקות בשלב הסופי שלו. מצויד בחיישנים ומערכות מעקב מתוחכמות, ה-GPI יכול לזהות ולעקוב אחר טילים היפרסוניים בצורה מדויקת. זה מאפשר לו לחזות את מסלול הטיל ולמצב את עצמו ביעילות ליירוט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית