כוחות מיוחדים ימיים של ארה"ב בוחנים כלבי רובוט חדשים עם מערכות נשק

הכלבים הרובוטים ייתכן ויחליפו כלבים אמיתיים בעתיד בחקר מנהרות ומקומות מסוכנים לגישה

כוחות מיוחדים ימיים של ארה"ב בוחנים כלבי רובוט חדשים עם מערכות נשק

Picture source: Onyx Industries/Ghost Robotics

הכוחות המיוחדים הימיים של ארצות הברית (MARSOC) בוחנים "כלבי רובוט" (Q-UGV) המצוידים בתחנות נשק המזהות מטרות באופן אוטומטי לפני קבלת אישור לירות, כפי שדווח על ידי War Zone.  

אתר armyrecognition מוסיף כי אריק של, מנהל הפיתוח העסקי ב-Onyx Industries, אישר במהלך שבוע SOF כי הכלבים הרובוטים הללו נמצאים בשירות של MARSOC. הרובוטים מצוידים במערכת הנשק SENTRY של Onyx וזמינים בקליברים של Creedmoor 7.62x39 מ"מ ו-6.5 מ"מ.

המספר הכולל של הכלבים הרובוטים שברשות MARSOC אינו ודאי. של ציין שהכלבים הרובוטים הללו מבצעים משימות כמו חקר מנהרות ואבטחה היקפית, אם כי המיקום המדויק של השימוש בהם לא צוין.

הדגם של הכלב הרובוטי המשמש את MARSOC הוא ה-Vision 60 מבית Ghost Robotics, המתואר כרובוט קרקעי בינוני לכל מזג אוויר, זריז ועמיד, המיועד למגוון רחב של יישומים גם בסביבות עירוניות. ה-Vision 60 מתאים למשימות בדיקה מרחוק, סיור ומעקב, מיפוי, תקשורת מבוזרת ואבטחה מתמשכת.

מערכת SENTRY המותקנת על ה-Q-UGV כוללת X360 Pan/Tilt Gimbal (המספקת יכולת אלקטרו-אופטית/אינפרא אדום מלאה), מערכת הדמיה דיגיטלית בעזרת AI, ונשק מופעל מרחוק.

מערכת נשק אוטונומית זו יכולה לסרוק ולזהות מטרות, כולל מל"טים, אנשים וכלי רכב, עם מערכת בקרת אש שמחזיקה מפעיל אנושי במעגל כדי להחליט על מעורבות.

ניתן להפעיל את מערכת SENTRY על "כל רשת תקשורת", מה שמאפשר פעולות מרחוק והפחתת סיכונים למפעילים. Onyx מציעה גם תצורה לא קטלנית המבוססת אך ורק על חיישן, תוך שימוש באותה מערכת גימבל.

השימוש בכלבים רובוטיים על ידי MARSOC מתיישב עם השימוש ההיסטורי שלהם בכלבים אמיתיים בפעולות מסוכנות, ומציע יתרונות דומים מבחינת היכולות לגשת לחללים סגורים ולאסוף מודיעין.

מערכות רובוטיות אלו מספקות גם אבטחה היקפית מתמשכת, תחום שכבר נחקר על ידי יחידות אחרות של צבא ארה"ב, כמו חיל האוויר האמריקני, המשתמש ב-Q-UGVs לא חמושים למשימות סיור בבסיסים כמו Tyndall ו-Nellis.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית