כוננות שיא באיראן: משמרות המהפכה וחיזבאללה פינו מפקדים מסוריה

אנשי ממשל ישראליים העבירו אתמול מסרים למדינות המפרץ ולמדינות ערביות שהתגובה הישראלית לא תסכן את ביטחונן

כוננות שיא באיראן: משמרות המהפכה וחיזבאללה פינו מפקדים מסוריה

תמונה: דובר צה״ל

בעוד ארה"ב ואירופה לוחצות על ישראל להימנע מפעולת תגמול רחבת ממדים, באיראן נוקטים בצעדי כוננות חסרי תקדים. חיל האוויר הועמד בכוננות, ואיראן הודיעה שהצי שלה ילווה את כל אניות הסוחר האיראניות המפליגות בים סוף ובמפרץ.

איראן החלה לפנול מסוריה שליחים ונציגים שלה, ובסוריה יש נוכחות גדולה של אנשי משמרות המהפכה. WSJ מדווח כי ארגון חיזבאללה צמצם את נוכחות אנשיו הבכירים בסוריה. 

הלחץ המערבי על ישראל התעצם: הנשיא ביידן קרא לישראל לנהוג בריסון במאמר שפרסם, ואילו שרי החוץ של בריטניה ושל גרמניה דיוויד קמרון ואנלנה ביירבוק באו לירושלים ונפגשו עם ראש הממשלה נתניהו כשבפיהם מסר של איפוק.

כדי לשכנע את ישראל להגביל את תגובתה הודיע הבית הלבן שיטיל סנקציות כלכליות על איראן, על משמרות המהפכה ועל תכניות פיתוח טילים וכטמ"מים.

אנשי ממשל ישראליים העבירו אתמול מסרים למדינות המפרץ ולמדינות ערביות שהתגובה הישראלית לא תסכן את ביטחונן ותהיה מוגבלת. מניחים שישראל תזהיר את המדינות הערביות לפני שתפעל נגד איראן.

מומחים צבאיים סבורים שמתקני משמרות המהפכה האיראניים בסוריה עלולים להיות מטרות לתקיפה ישראלית, ואמנם  המשמרות נקטו באמצעי זהירות בכל בסיסיהם בסוריה ופינו חלק מהמפקדים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית