מנהלת תכנית מטוסי F-35 בארה"ב: מאז 7 באוקטובר טסים בחה"א הישראלי בין 35 ל-39 מטוסי אדיר ביום

על פי הדו״ח, חיל האוויר הישראלי מקפיד על שלוש משמרות של פעילות רצופה ביממה

 מנהלת תכנית מטוסי F-35 בארה"ב: מאז 7 באוקטובר טסים בחה"א הישראלי בין 35 ל-39 מטוסי אדיר ביום

תמונה: דובר צה״ל

צי מטוסי הקרב F-35 אדיר בחיל האוויר הישראלי פעל מבצעית פי חמש מהרגיל מאז 7 באוקטובר, והגיע לרמה מבצעית גבוהה עם סיוע בינלאומי, קובע דוח פעילות מטוסי החמקן בישראל של מנהלת תכנית מטוסי F-35 , JPO. 

גנרל דונלד קרפנטר, ראש מחלקת הלוגיסטיקה ב-JPO, מסר כי 39 מטוסי אדיר בחה"א הישראלי השיגו רמת יכולת קרבית מלאה בשיעור של 75 אחוזים, ואילו במדד רמת יכולת ביצוע משימה הגיעו ל-85 אחוזים. 

בששה החודשים שחלפו היתה עליה חדה של 565 אחוזים במספר שעות הטיסה החודשי של המטוסים.

כחמישה מטוסי אדיר לא היו בכשירות מבצעית ביום הראשון למלחמה, אך ציוותי התחזוקה הישראליים החזירו מיד ארבעה מטוסים לכשירות מלאה, וכך ב-7 באוקטובר טסו 39 מטוסי אדיר. 

עוד נאמר בדוח שחיל האוויר הישראלי מקפיד על שלוש משמרות של פעילות רצופה ביממה, וזה אפשר לנציגי היצרן לוקהיד מרטין לאפשר לחיל האוויר להטיס בין 35 ל-39 מטוסי אדיר כל יום.

ישראל חברה במאגר הגלובלי של חלקי חילוף למטוסים, וכך יכלה להיעזר באספקת חלקי חילוף מבעלות ברית, בגלל המספר הגבוה של גיחות מבצעיות, אמר גנרל קרפנטר. 

אולם לעומס הזה של המטוסים תהיה השפעה על צי מטוסי אדיר, ומנהלת התכנית הסכימה לדחות כמה פעילויות תחזוקתיות עד אחרי המלחמה. 

מנהלת התכנית בוחנת לקחים שניתן ללמוד מפעילות החמקנים בישראל בהשוואה לפעילותם בזירה ההודית-פסיפית. 

אולם מציינים בדוח שיש הבדלים: הישראלים נוהגים לבצע שתים עד ארבע גיחות ביום בטיסות קצרות, ולכך יש השפעות על מעצורי המטוסים וצמיגיהם. בעוד שבזירת האוקיאנוס השקט מדובר על טיסות ארוכות טווח בנות 12 עד 16 שעות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית