עמיר פרץ: תמונת הניצחון שלנו היא החזרת החטופים

״איך נחזור להיות אומת הסטארטאפ? כתושב שדרות, אני פונה אליכם, יישובי העוטף צריכים השקעה כלכלית״, אומר פרץ

Photo: Gilad Kavalerchik
 

״האם יש זכות לקיים כנסים ולחזור לשגרה? יש מלחמה, חטופים״, התחיל בנאומו עמיר פרץ, יו״ר תעשייה אווירית בכנס סייברטק בתל אביב.

״זה דיון פנימי עם עצמי. למה אנחנו כאן, בישראל? זו השאלה. יש לנו חובה לקיים המשכיות. ההורים שלי עלו ממרוקו בשביל לבנות מדינה. הם עזבו חיים מאד נוחים במרוקו. הם עלו לשדרות. 

״עניין האזעקות מוכר לנו היטב בשדרות. ב10.7 בני שמע את קולות הקרב במשטרה בשדרות. מחבלים הסתובבו ליד ביתי בשדרות באותו יום. מאז ה7.10 שנתי נודדת.

״יכולנו למנוע את האירוע. על כל אחד מאיתנו לבדוק את עצמו. תהליך ההיפרדות הפנימי שלנו עיוור אותנו. עלינו להבין כי כל חלק מאיתנו הוא חלק מפאזל המרכיב את תמונת ישראל. 

״צריך למצוא את המכנה המשותף הנכון. אסור לשכוח את מתנדבי זק״א שפינו את הקיבוצים באותם ימים. גם העובדים הדתיים שלנו התייצבו במפעלים בשבת. צריך לחלק את הנטל בצורה שווה בלי לקרוע את העם. 

״איך נחזור להיות אומת הסטארטאפ? כתושב שדרות, אני פונה אליכם, יישובי העוטף צריכים להשקעה כלכלית. צריך לצור אקו סיסטם חדש. בתעשייה אווירית, קיבלו החלטה להכנס שותפים במרכזי דימונה ואילת. בדרך גם לשער הנגב. הקמנו מפעל חדש באופקים. 

״ישראל מספיק קטנה לבטל את הפריפריה החברתית. זאת, באמצעות קהילת הטכנולוגיה וההיי-טק. בואו לעוטף עזה, לצפון ולכל אזור פריפריאלי. 

״תמונת הניצחון שלנו היא החזרת החטופים.״

איתן אשל, תעשייה אווירית 
״יצרנו את מרכז החדשנות בחברה להביא רעיונות ולהפוך אותם למוצרים. אנחנו יודעים היום לפתח רעיונות בעצמנו וגם להכניס רעיונות מבחוץ״, אומר איתן אשל, ה-CTO של תעשייה אווירית בכנס סייברטק.

[Photo: Gilad Kavalerchik]

״במרכז החדשנות אנחנו בוחרים 5-7 רעיונות וב-13 שבועות מגיעים ליום תצוגה של המוצרים שפותחו. התהליך הזה קיים כבר מספר שנים. מעל 65 רעיונות הונבטו בתקופה של 4 שנים. נרשמו 11 פטנטנים. 

״פתחנו מרכז חדשנות בארה״ב, בהודו ויש לנו שיתופי פעולה אם אקדמיה במרוקו. יש לנו שיתוף פעולה עם צה״ל, למצוא פערים שעולים מהמלחמה. ניסינו לפתח כמה פתרונות בזמן קצר לתמיכה בשטח. עשינו האקתון עם צה״ל לפתח את היכולות האלו.״ 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית