סת' ספרגל, שותף מנהל ב-Merlin Ventures: "ההצלחה שקיימת פה בקרב חברות הסייבר היא יוצאת דופן ביחס לשוק"

״למרות שקשה עכשיו, הכלכלה העולמית מאתגרת, אבל אנחנו אופטימיים לגבי ההמשך. אני מאמין שלישראל יש עתיד זוהר בתחום הסייבר.״

יוסי ורדי, סת' ספרגל ושרון זימן בכנס סייברטק גלובל. קרדיט: גלעד קוולרצ'יק

בפאנל שנערך בכנס סייברטק על השקעות בסייבר, אמר סת' ספרגל, שותף מנהל ב - Merlin Ventures: ״כשמתבוננים על התקופה הנוכחית, זו תקופה מורכבת להתחיל סטרטאפ. אנחנו רואים בתקופה הזו הרבה יזמים חזקים, שלמרות התקופה המאתגרת בוחרים לצאת ולהקים חברות שבסופו של דבר גם מגייסים את הכסף מהקרנות ומתחילים את הדרך החדשה.

״למרות שקשה עכשיו, הכלכלה העולמית מאתגרת, אבל אנחנו אופטימיים לגבי ההמשך. אני מאמין שלישראל יש עתיד זוהר בתחום הסייבר.

"אני אמריקאי, אבל עובד בצמוד עם ישראלים. ההצלחה שקיימת פה בקרב חברות הסייבר היא יוצאת דופן ביחס לשוק, יש פה ״צפיפות חיובית״ והרבה מאוד הצלחות ביחס לעולם. בשנת 2024 לבד היו פה שמונה אקזיטים, חלקם של חברות פורטפוליו שלנו, מה שהופך את ישראל לאחת המעצמות בתחום הסייבר". 

שרון זימן, שותפה בקרן YL Ventures: "מוקדם עדיין לדבר על התאוששות השוק מהירידות הדרמטיות שאירעו לאחר שנת 2021. מבחינת משקיעים, הרף להשקעה רק עלה ויש היסוס בגיוסי הון.

״יחד עם זאת, יזמי סייבר ישראלים ממשיכים להיות חוד החנית של חדשנות בתחום הסייבר בשוק העולמי, ולכן אם יזמים ישראליים ישכילו לבנות חברות על בסיס תשתית עסקית איתנה, להראות צמיחה יציבה ועניין מהותי מצד לקוחות, הם יצליחו לצלוח גם את האתגרים בתקופה הנוכחית, כמו שהוכיחו במשברים בעבר."

כנס סייברטק גלובל מפגיש בתל-אביב את צמרת הסייבר העולמית, בהם נציגות ונציגים מלמלה מ-50 מדינות. הכנס נערך בשיתוף מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה ומשרד החוץ, וכן בשיתוף עיריית תל אביב ובשיתוף אקדמי עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית