IWI חושפת: כך תוכלו ליירט רחפן עם נשק קל

IWI חושפת את מערכת ׳ארבל': מערכת ממוחשבת לנשק קל מחשב, הדק חשמלי ואנרגיה היודעים למקסם את יכולות האדם והאמל"ח באופן מיטבי ולהביא במבחן התוצאה להגברת הקטלניות בשדה הקרב

צילום: אנצ'ו גוש באדיבות IWI מקבוצת SK

חברת IWI משיקה מערכת הנשק הקל הממוחשבת הראשונה בעולם – ה'ארבל'- מערכת הארבל צפויה לתת מענה לאתגרים בשדה הקרב המודרני. ביניהם, התמודדות עם אויב המופיע למשך זמן קצר מאוד (כ-2-3 שניות), בשילוב רחפנים אוספים ותוקפים.

המערכת כוללת שלושה רכיבים עיקריים: פלטפורמה מבוססת-מחשב, מנגנון הדק חשמלי משודרג הכולל חיישנים וסוללה. מערכת הארבל אינה משפיעה כלל על פעולת הרובה המוכרות, המפעיל יכול בכל זמן שיבחר להשתמש ברובה ככלי נשק רגיל גם ללא כל תלות בסוללה.

חיסכון בתחמושת

יתרון משמעותי נוסף הוא החיסכון בתחמושת: הדיוק והשליטה שמערכת הארבל מאפשרת מביא לכך שהלוחם פוגע באחוזים גבוהים מאוד ופחות תחמושת מתבזבזת ובכך יכול לשאת עימו פחות תחמושת.

מקלע הנגב של IWI, הוא הנשק הקל הראשון שאימץ את מערכת ארבל. ההדק האלקטרוני, הכולל את מצב הירי החדש "ארבל", לצד מערכת בקרת ירי מובנית, משפרים את רמת הדיוק בכל המצבים ובעיקר במצבים עם זמני חיות מטרה קצרים.

מערכת הארבל משפרת את אחוזי הפגיעה ומגבירה את הקטלניות עד פי שלוש. על פי נתונים מהשטח, אחוז הפגיעה במטרות בתנועה נע בין 80-90 אחוזי פגיעה.

מערכת הארבל מפצה על הירידה ביכולות הגופניות והמנטליות של המפעיל בשל מאמץ, עייפות, לחץ וגורמים אחרים, ומשפרת את שרידות הלוחם.

זמן תגובה מהיר

זמן התגובה המהיר של המערכת, בתוך חלקיק שנייה, מאפשר לה לנצל הזדמנויות במהירות, לנטרל איומים ביעילות, להגביר את הקטלניות ולחסוך בתחמושת.

מערכת האנרגיה של הארבל מספקת עד 60 שעות הפעלה רצופה ללא צורך בטעינה מחדש. הסוללה מפעילה את מערכת המחשב והחיישנים, ומבטיחה את פעולת הנשק באופן רציף גם כאשר הסוללה מתרוקנת.

המערכת אדישה לסוג הכוונת (optic-agnistic), כך שניתן להשתמש בכל כוונת ופועלת בתנאים סביבתיים קשים, ביום ובלילה, ובכך מאפשרת ללוחם לבחור את התצורה האופטית הדרושה למשימה ולמתאר הלחימה.

ניתן לשלב את מערכת ארבל בכל מקלע קל אחר מבלי להשפיע על המערכת התפעולית וממשק המשתמש שלו.

מערכת הארבל מתאימה גם לרובי סער ותואמת לרובה הערד ורובי AR-15 אחרים, על ידי החלפה פשוטה של הרסיבר התחתון של הרובה. תאימותה של המערכת לכלי נשק קיימים מבטלת את הצורך בהחלפות, מאפשרת שדרוגים, מפשטת את תהליך הירי ובהכשרה מינימאלית של הלוחמים, כך שהם יכולים להמשיך ולהשתמש בכלי הנשק שלהם הרגיל והמוכר.

מערכת הארבל נותנת גם מענה לפער מבצעי משמעותי ברחבי העולם בכך שהיא מאפשרת יירוט רחפנים עם מינימום תחמושת, משפרת מאוד את היעילות והקטלניות של כלי נשק שונים, ועומדת בתקנים של נאט"ו.

"מערכת ארבל משפרת במידה רבה את הקטלניות והשרידות בשדה הקרב ומציבה אמות מידה חדשות של דיוק ויעילות מבצעית בסביבות לחימה דינאמיות", אומר רונן חמודות,  סמנכ"ל שיווק ומכירות בכיר ב-IWI וקבוצת SK.

"טכנולוגיה פורצת דרך זו פותחת עידן חדש בעולם הנשק הקל, מעידה על מחויבותה של IWI לחדשנות ולמצוינות, וצפויה להגדיר מחדש את היכולות של המקלעים וכלי הנשק הקלים ברחבי העולם. מערכת הארבל, המעוצבת באופן אינטואיטיבי, מציעה אמינות ויעילות ללא מתחרים בלוחמה המודרנית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית