דיווח: אינדונזיה קיבלה את אצוות הנגמ״שים עם צריח של אלביט 

הצריח מיוצר בברזיל, בחברת בת של אלביט בשם ARES | מדובר בצריח Ares UT30MK2 עם תותח בקליבר 30 מ"מ

דיווח: אינדונזיה קיבלה את אצוות הנגמ״שים עם צריח של אלביט 
30mm Ares UT30MK2 cannon (photo: TNI AD)

בשנת 2020 דיווחנו שאינדונזיה רכשה מספר נגמ״שים עם צריח של אלביט, המיוצר בברזיל בחברת בת בשם ARES. כעת, כשלוש שנים לאחר מכן, מדווח על אספקתם בפועל

על פי הדיווח, חברת PT Pindad השיקה רשמית את עיצוב ה-ranpur החדש ביותר שלה, כלומר Pandur II IFV, ברישיון של חברת Excalibur Army מצ'כיה. 

כך דווח בחשבון הטוויטר הרשמי של PT Pindad. ה-Pandur II, שלימים יקבל רישיון ומותג חדש בשם Cobra panzer, מצויד בתותח בקוטר 30 מ"מ. 

זה עולה בקנה אחד עם התוכנית של הצבא האינדונזי (TNI-AD) לשלב ב-Pandur II צריח תוצרת ברזיל, כלומר Ares UT30MK2 עם תותח בקליבר 30 מ"מ. 

אתר indomililiter.com דיווח כי חלק מנגמ״שי Pandur II שהגיעו לאינדונזיה, יהיו חמושים בצריח UT30MK2 תוצרת אלביט, המיוצר ברישיון בברזיל על ידי ARES. חלק אחר יהיה חמוש בתותחי קוקריל 105 מ"מ מתוצרת בלגיה. 

הצריח של אלביט מסוגל לשאת תותח אוטומטי 20-30 מ"מ בהתאם לבקשות המשתמש. עבור הסוג המשמש את צבא אינדונזיה, הוא יכלול תותח בקליבר 30 מ"מ Orbital ATK Mk 44 Bushmaster ABM.

הצריח נשלט רחוק. טכנולוגיה זו יכולה למזער את מספר אנשי הצוות שמפעיל אותו. מלבד התותח האוטומטי 30 מ"מ, ישנו גם מקלע 7.62 מ"מ ומקום לטילי נ״ט. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית