ארה״ב: הגנה על ספקים ביטחוניים בסייבר - אתגר

דיוויד מקיואן, סגן ראש חטיבת ביטחון סייבר, אמר לדפנס ניוז: "יריבינו מבינים היטב את הערך האסטרטגי של תקיפת תעשיות ביטחוניות״

ארה״ב: הגנה על ספקים ביטחוניים בסייבר - אתגר

Photo by Christin Hume on Unsplash

משרד ההגנה של ארה"ב פרסם את תכנית ביטחון סייבר השנתית שלו, שעיקרה הגנה על ספקים בתחום הביטחוני מפני חבלות דיגיטליות וחשש מתקיפות סייבר על תשתיות קריטיות.

התכנית האסטרטגית בתחום הגנת סייבר מדברת על כמה נושאים, ביניהם הטמעת שיטות ונהלים לשמירה על ביטחון סייבר, הגנה על שרשרות האספקה החיוניות לייצור ביטחוני, שיפור התקשורת בין המגזרים הצבאי והאזרחי בתחום הגנת סייבר.

דיוויד מקיואן, סגן ראש חטיבת ביטחון סייבר, אמר לדפנס ניוז: "יריבינו מבינים היטב את הערך האסטרטגי של תקיפת תעשיות ביטחוניות, ולכן יש להתייחס לכך ביתר רצינות, וגייסנו את החברות למטרה זו".

קבלני משנה של משרד ההגנה והפנטגון מצויים כל ההזמן תחת איום של הטרדות מקוונות ממקורות זרים. רוסיה וסין ידועות בכך שהן מטרידות חברות אמריקניות.

באוקטובר 2022 הודיעו סוכנות הביטחון הלאומית, FBI וגורמים פדרליים נוספים שהאקרים הצליחו לחדור לחברת מסויימת והשיגו גישה לטווח ארוך לרשתות החברה ולהוציא מידע רגיש.

שנה לפני כן חדרו האקרים נתמכי-סין למחשבי חברה קבלנית שעבדה עם הצי בנושאי טילים נגד כלי שיט. קבלני משנה של הפנטגון נחשבים בארה"ב לתשתיות קריטיות בדיוק כמו מערכות מים, חשמל, אנרגיה , תחבורה ובריאות.

לפני כמה שבועות הגיש משרד ההגנה הצעת תקציב של 14.5 מיליארד דולר לשנת 2025 לפעילויות בתחום הגנת סייבר, במיליארד דולר יותר מתקציב 2023 בנושא זה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית