מנכ"ל AXON VISION: "צה"ל משתמש בבינה מלאכותית בתמרון היבשתי בעזה״

הפתרונות שמציעה החברה שולבו בפלטפורמות עיקריות בצה"ל, בעיקר בנגמ"שי נמ"ר ו'איתן', כך לדברי ריפטין

Test 19

צה"ל משתמש בבינה מלאכותית בתמרון הקרקעי בעזה כדי לסייע למודעות המצבית של מפקדים ולוחמים בטיפול ב-DATA, אומר רוי ריפטין, מנכ"ל החברה הישראלית AXON VISION בראיון ל-BREAKING DEFENSE. ריפטין שירת בצה״ל כקצין תותחנים ראשי בעבר. 

"המפקד והצוות שלו מתקשים לדעת כיצד לנהוג בכל המידע שעומד לרשותם", מסביר ריפטין, "אתה זקוק למשהו שיעבד את כל הנתונים ויהפוך אותם לרלוונטיים למבצע".

חברת אקסון ויז'ן (תל אביב) שנוסדה בשנת 2017 מפתחת ומייצרת טכנולוגיות, שניתן להתקינן בכלי רכב, בכטמ"מים ובחימושים משוטטים, וגם בפלטפורמות ימיות.

הטכנולוגיות מנצלות בינה מלאכותית וחיישנים אופטיים כדי לעבד כמויות גדולות של נתונים, וזה מסייע לקבלת החלטות בזמן אמת בתרחישים מבצעיים.

הפתרונות שמציעה החברה שולבו בפלטפורמות עיקריות בצה"ל, בעיקר בנגמ"שי נמ"ר ו'איתן', כך לדברי המנכ"ל ריפטין. לדבריו הטכנולוגיות חשובות למבצעי יבשה כיוון שלוחמים בנגמ"ש לא מוציאים את הראש החוצה כדי לדעת מה קורה סביבם, אלא סומכים על חיישנים חיצוניים.

עכשיו משלבים חיישנים אופטיים בכטמ"מים, והם יכולים לתת תמונה של שדה הקרב ללוחמים.

"לוחם שיושב שעות מול מסך יתעייף", אומר ריפטין, "המכונה אינה מתעייפת. האתגר הגדול הוא למנוע אזעקות שווא, ולכן יש לכלול גורם אנושי בתהליך ההחלטה. בינה מלאכותית מסייעת להכיר את המטרות והאיומים ולעקוב אחריהם. אנו שומרים על קיום מפעיל אנושי במערכות לקבלת החלטות". 

לדברי BREAKING DEFENSE צה"ל מפעיל בעזה  מגוון כטמ"מים, החל ברוכב שמיים של חיל התותחנים ועד הרמס 450 של אלביט מערכות והרון של תע"א. צה"ל אינו מוסר פרטיים שימוש בבינה מלאכותית בתחום זה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית