פוטין מאיים: נשמיד מטוסי F-16 שמדינות המערב יספקו לאוקראינה 

פוטין הזהיר את מדינות המערב מפני משלוח מטוסי קרב לבסיסים באוקראינה שמהם ניתן יהיה לתקוף מטרות בתוך רוסיה

פוטין מאיים: נשמיד מטוסי F-16 שמדינות המערב יספקו לאוקראינה 

מאת Staff Sergeant Jason Gamble - This image was released by the United States Air Force with the ID 021223-F-2751G-001 (next).נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59697

הנשיא פוטין הזהיר כי כל בסיס אוויר בצבאות המערב שבו יחנו מטוסי  קרב F-16 עבור אוקראינה יהיה מטרה לגיטימית לתקיפה של כוחות הקרמלין. במקביל הכחיש פוטין אפשרות שרוסיה תתקוף מדינה חברה נאט"ו.

אוקראינה ממתינה עתה לאספקת מטוסי  F-16 מבעלות ברית במערב כדי להגביר את הלחץ על צבא רוסיה. זלנסקי אמר שהובטחו לארצו 42 מטוסים, וכי טייסים אוקראיניים כבר מתאמנים בהפעלתם.

מטוסי F-16 זקוקים למסלולים בסטנדרטים גבוהים ולהנגארים כדי להגן עליהם, ולא ברור בכמה בסיסים באוקראינה קיימים התנאים לקליטת המטוסים האמריקניים. 

דיפנס נוז מוסר כי פוטין הזהיר את מדינות המערב מפני משלוח מטוסי קרב לבסיסים באוקראינה שמהם ניתן יהיה לתקוף מטרות בתוך רוסיה. לדבריו, מטוסי F-16 יכולים  לשאת נשק גרעיני, "ונצטרך לקחת בחשבון עובדה זו בתכנון המבצעי שלנו".

מומחי צבא אומרים כי מטוסי F-16 באוקראינה ישנו את המצב נוכח הכוח האווירי הגדול של הרוסים ומערכות הגנ"א שלהם.

על כך אמר נשיא רוסיה: "מטוסי F-16 לא ישנו את המצב בשדה הקרב. נשמיד אותם כשם שהשמדנו את הנגמ"שים והטנקים ומשגרי הרקטות שלהם".

לקרמלין יש יתרון במספר הלוחמים בהשוואה לצבא אוקראינה, ולכן מצפים  בקייב לתמיכה צבאית נוספת, ודנים באפשרויות של גיוס לוחמים נוספים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית