מדויק וקטלני: מקלע קל 'נגב 7' משלב בין העוצמה של קליבר 7.62 למשקל קל וקומפקטיות 

עוצמת אש המסוגלת לחדור את המחסות של האויב, בשילוב עם מקלע קל ונגיש המותאם לאתגרים המבצעיים בשדה הקרב. הצצה אל יכולותיו של הנגב 7 המעניק לצה"ל אפקטיביות מבצעית ומכפיל כוח משמעותי בתמרון הנוכחי

תמונה: IWI

צה"ל ממשיך בימים אלה בהתקדמות הלחימה ברצועת עזה ורושם הישגים בזכות שיתוף פעולה של כלל הזרועות: באוויר, בים וביבשה.

חרף ההתקדמות המרשימה, נדמה שעוד נכונה לנו תקופה ארוכה של לחימה במטרה להשיג את יעדי המלחמה להחזיר את החטופים הביתה ולמוטט את שלטון חמאס.

בחזית הלחימה ניצבים הלוחמים שלנו אלה, אשר פועלים יום וליל במקצועיות, מסירות, גבורה ובאומץ לב ועושים זאת תחת תנאים מורכבים ביותר, בתוואי שטח מהצפופים בעולם ובתת קרקע, ומצליחים לצבור הישגים משמעותיים. 

מה הופך את הנגב 7 למקלע רלוונטי בלחימה? 

במהלך חמשת חודשי הלחימה האחרונים ביסס מקלע הנגב 7 בקליבר 51X7.62 את מעמדו כאחד מהנשקים העוצמתיים והאיכותיים ביותר של צה"ל.

כזה אשר מצליח לעשות את ההבדל בשטח ולהעניק ללוחמינו כוח אש משמעותי המספק עבורם יתרון של ממש למול האויב בשדה הקרב. 

מדובר במקלע קל משקל ורובוסטי של חברת IWI – מפעלי נשק ישראל, מקבוצת SK שבבעלות איש העסקים סמי קצב. 

מקלע הנגב בעל עמידות גבוהה שמאפשר ללוחם ליהנות מפשטות ונוחות במהלך נשיאתו ובאופן תפעולו, לצד עוצמת אש שמגבירה את הקטלניות לאור השימוש בקליבר 7.62 מ"מ. 

לוחמים מעידים על מקלע איכותי ועוצמתי העולה בקנה אחד עם הצרכים המבצעיים של היחידות הלוחמות בצה"ל.

הנגב הוא מקלע קל בכ-4 ק"ג ונגיש יותר בהשוואה למא"ג המסורתי ופותח מבעוד מועד כדי לתת מענה אפקטיבי וקטלני ובקליבר בעל עוצמת אש גבוהה ביותר.

יתרון משמעותי נוסף של מקלע הנגב 7 הוא יכולת החדירות המוגברת בהשוואה לקליבר 5.56 הוותיק, המאפשרת לחדור קירות עבים וכך לנטרל את האויב גם בשטח בנוי ומורכב מבצעית.

בהיבט הבטיחות, קיימים במקלע הנגב מנגנונים מתקדמים המונעים אש לא מבוקרת ואירועי בטיחות מיותרים שיכולים להיווצר ומאפשרים ללוחם עבודה עם מקלע בצורה בטוחה ומקצועית.

יתרונות בולטים

בתחום נוחות השימוש, יעילות מבצעית וארגונומיה הנגב 7 ניחן בשורה של יתרונות בולטים.

כגון: בלם הידראולי איכותי וסתרשף מפצה סטייה המפחיתים את הרתע ומאפשרים ללוחם לדייק גם בירי רציף. החלפת קנה פשוטה בשילוב ידית דריכה מוגדלת ופקדים בולטים מאפשרים תפעול מהיר גם עם כפפות ובתנאי קרב קשים. 

הנגב מאפשר ללוחם בחירה בין שני מצבי ירי- בודדת או אוטומט להגדלת הדיוק, שליטה בעוצמת האש או במידת הצורך לחיסכון בתחמושת.

יותר מכל, הנגב 7 נחשב לאחד מהמקלעים הקלים המדויקים בעולם, עובדה שהופכת אותו לפופולארי במיוחד בקרב צבאות וכוחות ביטחון שונים ברחבי העולם.

בשירות צה"ל ניתן למצוא את מקלע הנגב בשני קליברים 5.56 מ"מ (נגב 5) או 7.62 מ"מ (נגב 7). שני המקלעים פותחו בשיתוף עם צה"ל, כשהם משרתים נאמנה גם את גופי הביטחון והיחידות המיוחדות בארץ וכן כוחות מיוחדים ברחבי העולם.

"הנגב 7 הוא כוח אש בלתי רגיל שמספק ללוחמים מטריית אש לצרכי התקפה והגנה כאחד", מספר א', לוחם ביחידה מובחרת שנמצא בימים אלה בחוד החנית של הלוחמה בלב רצועת עזה. 

"החיבור של מסילות הפיקטיני מאפשר יכולת ממשק וחיבור לכוונות, סמנים ופיצ'רים נוספים. זה ממש מרגיש שזהו השטח הטבעי עבורו. בנוסף, הוא לא מסורבל כמו המא"ג, שכן ניתן לשאת אותו בקלות ולנייד אותו ממקום למקום".

על רקע המשך האתגרים המבצעיים הניצבים בפני חיילנו, ניכר שמקלע הנגב 7 בהחלט מהווה אחד מהאמצעים הקטלניים המשמעותיים ביותר שנכנסו לצה"ל במלחמה האחרונה. 

משקלו הקל, גודלו הקומפקטי ונוחות הנשיאה שלו גם יחד מקנים לכוחותינו יכולת אש משמעותית, לרבות בתוך שטחי לוחמה המורכבים ביותר ולפיכך יהיה משמעותי ביותר לכוחות המתמרנים שמובילים את צה"ל למול האתגרים הבאים שתפתחים בזירות השונות.

ממשיכים בפיתוח מתמיד בהתאם לצרכים מהשטח 

עם משובים חיובים המתקבלים מהשטח בארץ ובעולם ממשיכה חברת IWI בפיתוח מתמיד ומשווקת בימים אלו את מקלע נגב 7 אולטרה-קל-משקל בקליבר 7.62 זאת בהתאם לדרישות המבצעיות השטח. 

הנגב אולטרה מכיל בתוכו את העוצמה והדיוק של מקלע קל נגב 7 עם יתרון משמעותי בהפחתה נוספת של המשקל לכדי 7 ק"ג בלבד. 

לפרטים נוספים:  https://iwi.net 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית