דיווח: טראמפ אישר בתקופתו מבצע השפעה של ה-CIA בסין 

מטרת הקמפיין היה לגרום לממשלת סין לחפש איך חדרו את הצנזורה הסינית 

FILE PHOTO: Republican presidential candidate and former U.S. President Donald Trump speaks during a campaign rally at the Forum River Center in Rome, Georgia, U.S. March 9, 2024. REUTERS/Alyssa Pointer/File Photo

 

הנשיא דונלד טראמפ אישר לסוכנות הביון המרכזית להשיק קמפיין חשאי ברשתות החברתיות הסיניות שמטרתו להפוך את דעת הקהל בסין נגד ממשלתה, כך על פי גורמים אמריקאים לשעבר בעלי ידע ישיר על המבצע המסווג ביותר. פרסום של רויטרס

שלושה גורמים לשעבר אמרו לרויטרס כי ה-CIA יצר צוות קטן של פעילים שהשתמשו בזהויות אינטרנט מזויפות כדי להפיץ נרטיבים שליליים על ממשלתו של שי ג'ינפינג תוך הדלפת מודיעין מזלזל לכלי חדשות בחו"ל. המאמץ, שהחל ב-2019, לא דווח בעבר.

צוות ה-CIA קידם טענות לפיהן חברי המפלגה הקומוניסטית השלטת מחביאים כסף שהושג בחו"ל וציינו כי "יוזמת החגורה והכביש של סין" מושחתת ובזבזנית. 

המאמצים בתוך סין נועדו לעורר פרנויה בקרב המנהיגים הבכירים, ולאלץ את ממשלת שי לבזבז משאבים במרדף אחרי חדירות לרשת האינטרנט של סין, שנמצאת בשליטה הדוקה. 

"רצינו שהם ירגישו שהם רודפים אחרי רוחות רפאים", אמר אחד הגורמים. 

צ'לסי רובינסון, דוברת ה-CIA, סירבה להגיב על קיומה של תוכנית ההשפעה, מטרותיה או השפעותיה.

דובר משרד החוץ של סין אמר שהחדשות על יוזמת ה-CIA מראים שממשלת ארה"ב משתמשת ב"מרחב דעת הקהל ובפלטפורמות התקשורת כנשק להפצת מידע כוזב ולתמרן את דעת הקהל הבינלאומית".

מבצע ה-CIA הגיע בתגובה לשנים של מאמצים סמויים אגרסיביים של סין שמטרתם להגביר את השפעתה הגלובלית, אמרו המקורות. 

במהלך כהונתו, טראמפ דחף לתגובה נוקשה יותר כלפי סין מאשר קודמיו. הקמפיין של ה-CIA סימן חזרה לשיטות שסימנו את מאבקה של וושינגטון עם ברית המועצות לשעבר. "המלחמה הקרה חזרה", אמר טים ויינר, מחבר ספר על ההיסטוריה של לוחמה פוליטית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית