ארה״ב: חיל האוויר מבקש להגדיל את התקציב עבור שנה הבאה - מקצץ מצבת כלי טיס 

בקשת התקציב FY25 של חיל האוויר נותנת עדיפות למאמצי המודרניזציה באמצעות מכירת מטוסים והגדלת המימון לתוכניות RDT&E

The B-21 Raider at Northrop Grumman’s facilities in Palmdale, Calif. (US Air Force photo.)

 

מול מגבלות שנקבעו על ידי הקונגרס, חיל האוויר של ארה״ב מבקש תקציב של 188.1 מיליארד דולר לשנת הכספים FY 2025, עלייה של 1.6% מהשנה הקודמת. חלק ניכר מתקציב זה יופנה למאמצי מודרניזציה, לרבות פיתוח מטוסי קרב חדשים וכלי נשק היפרסוניים. דיווח של breakingdefense

כדי לפנות כספים למודרניזציה, חיל האוויר מתכנן לגרוט 250 מטוסים, כולל A-10 Warthogs ו-F-22 Raptors. מכירת המטוסים הללו תסייע במימון תוכנית הדומיננטיות האווירית של הדור הבא (NGAD), משפחה חדשה של מערכות שחיל האוויר רואה בהכרחיות לשמירה על עליונות אווירית.

בקשת התקציב FY25 כוללת גם 37.7 מיליארד דולר עבור מחקר, פיתוח, בדיקה והערכה (RDT&E). חלק ניכר מהמימון הזה, 3.4 מיליארד דולר, מוקצה במיוחד לתוכנית NGAD. בנוסף, חיל האוויר מבקש כספים לפיתוח נשק היפרסוני (HACM) וטיל שיוט גרעיני חדש (LRSO).

התקציב גם מקצה כספים לכוח אדם ותשתיות. חיל האוויר מבקש העלאת שכר של 4.5% לאנשי החיל ותוספת של 2% לאזרחים. יש גם מימון לתוכנית Sentinel ICBM (טיל נושא רש״ק גרעיני), שהתמודדה עם חריגות עלויות.

אמנם בקשת התקציב של חיל האוויר משקפת את מחויבותו למודרניזציה, אך נותר לראות אם הקונגרס יאשר את מלוא הסכום. מחוקקים חסמו בעבר את המאמצים לרכוש מערכות נשק חדשות, כמו נשק מהיר לתגובה מהירה (ARRW).

לסיכום, בקשת התקציב FY25 של חיל האוויר נותנת עדיפות למאמצי המודרניזציה באמצעות מכירת מטוסים והגדלת המימון לתוכניות RDT&E. עם זאת, אישור הקונגרס נותר בחוסר ודאות, מה שעלול להפריע ליכולתו של חיל האוויר להשיג את יעדי המודרניזציה שלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית