סגנית הנשיא האריס: ישראל לא עשתה די כדי להקל על האסון ההומניטרי בעזה

בפגישתה אמש עם בני גנץ, חזרה סגניתו של ביידן על מחויבותה של ארה״ב לביטחון ישראל וכן גינתה את טרור החמאס וקראה לו לקבל את תנאי עסקת שחרור החטופים

Photo: Vice President Kamala Harris X (Twitter) account

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס גינתה אמש, בפגישתה עם השר בני גנץ, את מתקפת הטרור של השבעה באוקטובר ואת החטיפות. היא קראה לחמאס לקבל את תנאי העסקה של שחרור חטופים, הפסקת אש בת ששה שבועות, דבר שיאפשר העברת סיוע לעזה.

קמלה האריס חזרה על תמיכת ארה"ב בזכות ישראל להגן על עצמה מול איומי הטרור של חמאס, והדגישה את מחויבות ארה"ב לביטחון ישראל. הבית הלבן מסר שסגנית הנשיא הביעה דאגה מהתנאים ההומניטריים בעזה ומאסון משאיות הסיוע, והדגישה את הדחיפות בהשגת מתווה שחרור החטופים. היא דנה עם השר גנץ גם על המצב ברפיח.

לפני הפגישה עם השר גנץ אמרה האריס כי "ישראל לא עשתה די כדי להקל על האסון ההומניטרי בעזה". בנאום בסלמה, אלבמה, קראה סגנית הנשיא להפסקת אש בעזה, וקראה לחמאס להסכים למתווה לשחרור החטופים. סוכנות AP מדווחת כי דברי האריס הם התקפה חסרת תקדים אצלה על ישראל. היא אמרה ש"בעזה שורר רעב ועל ממשלת ישראל לעשות יותר כדי להביא סיוע. אין שום הצדקה לא לעשות כן".

הניו יורק טיימס דיווח כי נושאי השיחות בבירה האמריקנית הם: סיוע לעזה, מתווה לשחרור חטופים, נרמול בין ישראל לסעודיה, הסדרי ביטחון מול חיזבאללה בלבנון, המלחמה בעזה, חיזוק הברית האסטרטגית עם ארה״ב והמשך הסיוע הצבאי לישראל.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס בתדרוכו היומי לביקור גנץ ואמר: "גנץ נמצא בוושינגטון, הוא שר בממשלה שהיא בת ברית, ולא נחמיץ הזדמנות לדון אתו. הוא רצה להיפגש עם בכירים, וזו הזדמנות לשמוע אותו ולהביע את דאגתנו בנושא הסיוע לעזה. אנו מכירים בכך שנתניהו הוא ראש הממשלה הנבחר, ונמשיך לדבר אתו ועם כל חברי קבינט המלחמה".

משרד ראש הממשלה, כך דווח ב-YNET, הורה לשגריר ישראל בארה״ב, מיכאל הרצוג, לא לסייע לביקור גנץ, בטענה שהביקור מנוגד לנהלים. כמו כן נמסר שהממשלה לא תישא בעלויות ביקור גנץ. השר גנץ ייפגש בוושינגטון עם חברי קונגרס משתי המפלגות ועם ראשי הוועד הציבורי אמריקה-ישראל.

מארה"ב יטוס גנץ ללונדון לשיחות מדיניות, וגם שם הונחתה שגרירות ישראל לא לסייע לביקורו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית