ארה״ב, איראן ורוסיה שיתפו פעולה בתרגיל ימי בהודו

מדינות אלו, הידועות ביחסיהן המתוחים ובאינטרסים הסותרים שלהן בזירות גלובליות שונות, הניחו בצד את המחלוקות בזמן התרגיל 

Arleigh Burke class destroyer USS Halsey.(Picture source: Indian MoD)

המהדורה ה-12 של התרגיל הימי MILAN שהתארח בוויזקהפטנם בין ה-19 ל-27 בפברואר 2024, היא לא רק כינוס שגרתי של כוחות ימיים אלא אירוע דיפלומטי משמעותי, המדגיש את השפעתה הגוברת של הודו על הבמה העולמית. דיווח של navyrecognition

״בצעד חסר תקדים, ספינות חיל הים מארה"ב, איראן ורוסיה משתתפות בתרגיל, למרות המתיחות והעימותים המתמשכים בין מדינות אלו, כולל מעורבותה של ארה"ב באוקראינה והתנגדותה לתמיכת איראן בחות'ים״, נכתב בפרסום. 

השתתפותם של USS Halsey מארצות הברית, IRIS Dena מאיראן, וה- Varyag מרוסיה, לצד ציים בינלאומיים אחרים, מסמנת פעילות דיפלומטית מורכבת. 

מדינות אלו, הידועות ביחסיהן המתוחים ובאינטרסים הסותרים שלהן בזירות גלובליות שונות, הניחו בצד את המחלוקות ביניהן כדי להשתתף בתרגיל הימי הזה בהנהגת הודו. 

תרחיש זה מדגיש את הכבוד והמשקל הדיפלומטי שיש להודו, שכן מדינות אלו בוחרות במעורבות בתרגיל על פני התוצאה הדיפלומטית הפוטנציאלית של אי השתתפות.

״תפקידה של הודו כמארחת ומגשרת בהקשר זה הוא מכריע. על ידי מתן פלטפורמה שבה כוחות ימיים ממדינות בעלות יחסי יריבות מתכנסים למטרה משותפת, הודו מציגה את יכולתה לגשר על פערים ולעודד דיאלוג ושיתוף פעולה״, נכתב בפרסום.



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית