נתוני המשטרה מאשרים: מעט כתבי אישום נגד מסיעי ומליני שב״חים פלסטינים 

המספרים מראים כי המדינה לא יודעת או לא רוצה, לטפל במעטפת הלוגיסטית המאפשרת את תופעת השב״חים - הסעה, העסקה ולינה

תמונה: משטרת ישראל

המשטרה מפרסמת נתוני תפיסת שב״חים בישראל לשנת 2024. מתחילת השנה, נבדקו למעלה מ- 200,000 חשודים, נתפסו כ-1,600 שוהים בלתי חוקיים ו-437 חשודים שסייעו בידם, לרבות מעסיקים, מלינים ומסיעים על ידי לוחמי מג״ב. 

רק בסוף השבוע האחרון, פעלו הלוחמים בגזרות השונות, הן במרכזי הערים והן בסמוך לגדר התפר, בכפוף להנחייתו של מפקד מג״ב ועצרו 205 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת הדרום, פעלו לוחמי מג״ב בסמוך ליישוב 'נטע', בעקבות חציית החומה של מספר חשודים באמצעות 'סנפלינג' שיצרו, בגובה של כמעט 6 מטרים. צוותי מג״ב, בסדיר ובמילואים, בסיוע רחפני יחידת ׳רקיע׳, זיהו את החשודים וביצעו מעצר מהיר של 10 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת עוטף ירושלים, בפעילות של לוחמי מג״ב ולוחמי המעברים במעבר ׳חיזמא׳, רכב ובו 13 שוהים בלתי חוקיים שרכבם פרץ את המעבר ועלה על דוקרנים נעצר ע"י לוחמי המעברים בפסגת זאב. החשודים נעצרו ויחד עם הרכב הועברו להמשך טיפול אגף החקירות של מג״ב עוטף ירושלים.

למרות המספרים הגבוהים של תפיסות בשטח והסיכון הנובע משב״חים שיכולים לנקוט בפעולות טרור, הוגשו רק 135 כתבי אישום. 

9 כתבי אישום הוגשו בגין הלנה והעסקה של שב״חים. בגין הסעה הוגשו 36 כתבי אישום ונגד השב״חים עצמם הוגשו 90 כתבי אישום. המספרים מראים כי המדינה לא יודעת או לא רוצה, לטפל במעטפת הלוגיסטית המאפשרת את תופעת השב״חים - הסעה, העסקה ולינה. 

כתב אישום ראשון הוגש נגד נאשם אשר הסיע ברכבו הפרטי שוהה בלתי חוקית אשר בכוונתה להגיע לירושלים. הנהג הנאשם נעצר לבידוק בטחוני על ידי לוחמי משמר הגבול במעבר ׳א-זעיים׳ וטען כי הנוסעת שעימו הינה אחותו. 

נגד נאשם נוסף, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום וזאת לאחר שהנאשם נעצר על ידי כוחות הבטחון במעבר ׳שועפאט׳. עת שהכוחות ביצעו בדיקה בטחונית באוטובוס בו הגיע הנאשם, הבחינו הלוחמים בנאשם מסתתר באחורי האוטובוס ובבדיקה שביצעו התברר כי הינו שוהה בלתי חוקי במדינת ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית