בריטניה משיקה אסטרטגיית פיתוח של כלים בלתי מאוישים

האסטרטגיה שואפת לאפשר ניסויים ופיתוח מהירים של מערכות בלתי מאוישות

By Photo: Peter Russell LBIPP/MOD, OGL v1.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26881614

בריטניה תשקיע בעשור הקרוב 5.7 מיליארד דולר בפיתוח דורות מתקדמים חדשים של כטמ"מים כדי לצייד את זרועות הצבא הבריטי במערכות בלתי מאויישות ליבשה, לים ולאוויר.

תכנית זו היא הליבה של אסטרטגיה חדשה לפיתוח כטמ"מים צבאיים, שעליה הודיעה הממשלה השבוע. האסטרטגיה מבוססת על לקחים שנלמדו מהמלחמה באוקראינה, ויש בה התחייבות להפוך את בריטניה למובילה עולמית בתחום ייצור הכלים האוטונומיים.

הממשלה פרסמה מסמך בן 11 עמודים המפרט את התכנית, כאשר בין המטרות, למשל,  פיתוח כטמ"מים לסילוק מוקשים ימיים, כטמ"מים לתקיפת מטרות וכלים להעברת מטענים ולמשימות חילוץ והצלה (ISR). 

BREAKING DEFENSE מדווח שהבריטים למדו באוקראינה שאחוזי אובדן כלים בלתי מאויישים הם גבוהים מאוד, ולכן נדרש פיתוח סוגים חדשים של כלים בעלי כושר  שרידות גבוהה בתנאי קרב ומלחמה.

בריטניה לא רק לומדת לקחים ממלחמת אוקראינה, אלא גם שותפה באספקת מספר רב של כלים לקייב ושותפה בפיתוח שיטות הפעלה מבצעיות של כלים.

לונדון גם שותפה פעילה בתכנית האירופית המקיפה שעיקרה לספק לממשלת קייב מיליון כטמ"מים. מסמך האסטרטגיה הבריטי קובע שפיתוח דורות חדשים של כלים חייב להתבסס על ידע, חדשנות, מו"פ ושת"פ עם תעשיות של כמה מדינות.

הבריטים אומרים שארה"ב, ישראל וטורקיה הן כיום המדינות המובילות בפיתוח וייצור מערכות לא מאויישות. גם אוקראינה נהפכה ליצרנית גדולה, וייצרה כ-300 אלף כטמ"מים ורחפנים בשנה שעברה, כך לדברי השר לענייני חדשנות בממשלת קייב מיכאילו פדורוב. 

לקריאת מסמך האסטרטגיה 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית