חיל הים ומשמר החופים ההודיים מצטיידים בעמדות מקלעים כבדים תוצרת אלביט

מטרת חוזה זה היא להגביר את היכולות של חיל הים ומשמר החופים לפגוע באופן יעיל במטרות קטנות בסביבות לחימה א-סימטריות, ביום ובלילה

https://elbitsystems.com/product/remote-controlled-naval-weapon-station/

התקשורת ההודית דיווחה באמצע חודש פברואר כי משרד ההגנה ההודי חתם הסכם עם חברת Advanced Weapon Equipment India ליצור ואספקה של 463 עמדות מקלע מיוצבות נשלטות-מרחוק (SRCG) בקליבר 12.7 מ"מ עבור חיל הים ההודי ומשמר החופים ההודי.

עופר שמואלי, בעלים של חברת Defense Beacon, מספר כי חברת אלביט מערכות זכתה בחודש דצמבר 2013 בחוזה של משרד ההגנה ההודי לרכישת 612 עמדות מקלעי SRCG יחד עם העברת טכנולוגיה בשווי של יותר מ-211 מיליון דולרים.

החוזה כולל 74 עמדות מקלעים מורכבים חלקית ו-74 עמדות מקלעים מפורקים-לחלוטין כאשר שאר 463 עמדות המקלעים ייוצרו באופן מקומי בהודו.

מטרת חוזה זה היא להגביר את היכולות של חיל הים ומשמר החופים לפגוע באופן יעיל במטרות קטנות בסביבות לחימה א-סימטריות, ביום ובלילה.

המשלוח הראשון של 25 עמדות מקלעים מורכבים-חלקית, שהורכב מ-15 עמדות לחיל הים ו-10 למשמר החופים, יוצר ונמסר בחודש יולי 2021 על ידי מפעל הודי עם סיוע של חברת אלביט.

שמואלי מסביר כי החוזה האחרון לעוד 463 עמדות מקלעים מציין את השלב השני של פרויקט ,SRCG באשר יצור מלא של עמדות המקלעים יבוצע על ידי התעשייה המקומית ההודית.

עמדת מקלע ה-SRCG, השוקלת פחות מ-220 ק"ג, מצוידת במקלע כבד M2 NATO בקליבר 12.7 מ"מ המתאים ללוחמה ימית. לעמדת ה-SRCG יש מצלמת יום CCD מובנית, מצלמה טרמית וציין טווח לייזר לחיפוש ואיתור מטרות.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית