חברת SkillReal הישראלית משיקה יחד עם חברת Siemens טכנולוגית מציאות רבודה משולבת AI לייעול תהליכי ייצור

קרן BIRD, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב למחקר ולפיתוח תעשייתיים, תמכה בפרויקט המשותף של שתי החברות

שי נוימן, מנכ״ל חברת SkillReal | תמונה:  SkillReal

בתמיכת קרן BIRD הדו-לאומית, סימנס שילבה בפלטפורמה שלה את הטכנולוגיה של סקילריל לשיפור בדיקות האיכות ותהליכי ייצור עבור תעשיית הרכב, אווירונאוטיקה, ביטחון וייצור מכונות

הסטארט-אפ הישראלי SkillReal פיתח בשיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה Siemens, פלטפורמה ייחודית מבוססת מציאות רבודה ובינה מלאכותית שמאפשרת לראשונה לבצע בדיקות איכות ומדידות של בדיוק תת מילימטרי של אלפי מאפייני ייצור תוך שניות באמצעות מצלמות סטנדרטיות, זאת במטרה למנוע פגמים בשלבי הייצור השונים וכבר מותקן אצל היצרנים הגדולים בעולם.

קרן BIRD, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב למחקר ולפיתוח תעשייתיים, תמכה בפרויקט המשותף של שתי החברות. 

הפתרון מוגן הפטנט של SkillReal מבוסס מערכת ראייה ממוחשבת ו-AI, והוא משפר באופן משמעותי את דיוק המדידה והסריקה של המידע המצולם.

המערכת מותקנת בקו הייצור ומשווה בדיוק תת-מילימטרי בין התאום דיגיטלי לבין החלק המכני הפיזי. באמצעות תצוגה של מציאות רבודה ניתן להשוות ולמדוד את הפער בין המצב הרצוי של החלק לבין מצבו האמיתי לאורך כל תחנות הייצור השונות.

במידה שהפלטפורמה מזהה חריגה ביחס לתכנון המקורי, היא מתריעה על כך. תהליך הבדיקה הוא מידי ואוטומטי, ואינו מצריך עצירה של קו הייצור. 

הטכנולוגיה פורצת הדרך של SkillReal שולבה בתוכנת Product Lifecycle Management של סימנס, נמכרה והותקנה בכמה מפעלי ייצור של חברות הרכב המובילות בתעשייה.

מחקרים מראים כי שימוש בתאום דיגיטלי מייעל את התפוקה ב-50% ומשפר את איכות המוצר ב-30%. כמו כן, השוק של מציאות רבודה ומציאות מדומה צפוי לגדול ב-364 מיליארד דולר, משנת 2022 עד שנת 2027, כך לפי דו״ח של Technavio. 

שי נוימן, מנכ״ל חברת SkillReal, אמר: ״SkillReal היא מביאה את הטכנולוגיה המשלבת תאום דיגיטלי, AI ללא צורך באימון יעודי, ודיוק תת-מילמטרי לפס הייצור, במטרה לבצע בדיקות איכות בזמן אמת ולהגביר דרמטית את הפרודוקטיביות.״

עומר כרמל, מנהל פיתוח עסקי בקרן BIRD, הוסיף כי ״הפרויקט של SkillReal וסימנס הוא דוגמה להנגשת טכנולוגיות פורצות דרך לחברות אמריקאיות גדולות, תוך כדי הקטנת הסיכון הכרוך בכך. הפרויקט הוא גם דוגמה לשיתוף פעולה בין חברת סטארט-אפ צעירה וקטנה לבין חברת ענק, כדוגמת סימנס, שלא היה מתאפשר ללא תמיכת הקרן״. 

חברת SkillReal נוסדה ב-2020. החברה פועלת מרמת גן, והיא כוללת כ-15 עובדים ועובדות בארץ וכ-ארבעה עובדים בארה"ב. ב-2021 חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי עם חברת Siemens כשהמוצר הושק רשמית בסוף 2023. בשנת 2021 קרן BIRD השקיעה כמיליון דולר בשיתוף הפעולה בין שתי החברות, במטרה לסייע בקידום המוצר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית