״ב7.10 המרחב האווירי של ישראל היה בכאוס מוחלט״

״ב7.10 המרחב האווירי של ישראל היה בכאוס מוחלט. בתרחיש כזה, מערכת UTM אוטונומית לניהול מרחב אווירי יכולה לעשות את ההבדל״, מסביר אלון אבלסון, High Lander 

אלון אבלסון, High Lander

״הכלכלה הכניסה את הרחפנים למרחב האווירי האזרחי. הצורך הכלכלי יצר קונפליקט. רשויות תעופה לא יכולות לבלום את האירוע, אלא לאמץ תקנות שיאסדרו את המרחב״, מסביר אלון אבלסון, High Lander. 

״ב7.10 המרחב האווירי של ישראל היה בכאוס מוחלט. החליטו לקרקע כל כלי טיס אזרחי, כולל רחפנים. מצד שני, רחפנים שימשו כיתות כוננות ביישובים אזרחיים. 

״מאות יישובים וגורמי ביטחון הפעילו רחפנים לצרכי אבטחה. הפתרון היה מערכת ניהול מרחב אווירי אוטומטיות מבוססת בינה מלאכותית. רת״א הוציאו תקנות שעת חירום ונתנו רישיון למערכת UTM. בפעם הראשונה רת״א העניקו רישיון ניהול מרחב אווירית למערכת אוטונומית. זה תקדים עולמי. 

״ב7.10 היינו צריכים להרים מערכת כזו ביום אחד. זה תקדים עולמי. הטיס החדש לא עבר קורס טיס, הוא לא מודע לפעמים למרחב האווירי בו הוא מתנהל. זה יכול להיות אזרח שמטיס רחפן להנאתו. מאז ה7.10 התחלנו לספק ליישובים מערכת לניהול רחפנים אזרחיים עם מצלמות לאיסוף מידע.  

״יש גם רחפנים אוטונומים. היכולת של רחפן לשבת בתוך עמדת טעינה ולזנק אוטונומית בעת אירוע, תוך שידור חוזי לאחור לחדר בקרה ולכוחות התגובה. כולל טאבלט הקב״ט. הלקוח יכול לחבר יצרני רחפנים שונים למערכת הניהול שלנו. הלקוח בוחר את הרחפן שהוא צריך, אנחנו לא מכתיבים לו במה להשתמש.״ 

 

״


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית