אוקראינה הפילה שישה מטוסי קרב רוסיים בשלושה ימים | רוסיה כובשת את אבדייבקה

בעוד הרוסים שותקים לגבי המטוסים, הם מתקדמים באזור אבדייבקה | כמות האבידות לשני הצדדים בלחימה בעיר - מחרידה

National Police of Ukraine, CC BY 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/4.0>, via Wikimedia Commons

בימים האחרונים דווח כי צבא אוקראינה מסיג כוחותיו מהעיר אבדייבקה (Avdiivka) במהלך שהפרשנים מייחסים למחסור באמל״ח, בעיקר ארטילריה. דיווחים אחרים טוענים כי הרוסים הפעילו את חיל האוויר שלהם באופן אינטנסיבי והפילו מאות פצצות בפרק זמן קצר, במהלך ש״שבר״ את הכוחות האוקראינים. 

טרם ברור כיצד חיל האוויר הרוסי פועל בשמיים נקיים מעל אבדייבקה, כאשר אוקראינה קיבלה לאורך החודשים האחרונים מערכות הגנה אווירית מארה״ב ואירופה. בדיווח אחר, טוענים מקורות באוקראינה כי הפילו בשלושת הימים האחרונים ששה מטוסי קרב של רוסיה. 

לוטננט גנרל ניקולאי אולשצ'וק, מפקד חיל האוויר של אוקראינה אמר בפרסום: "הכיוון המזרחי. עוד שניים למטה: מפציץ Su-34 ומטוס הקרב Su-35S. זוהי הארץ שלנו והשמיים שלנו.״ המטה הכללי של אוקראינה טוען כי הפיל 335 מטוסים צבאיים רוסיים מאז 24 בפברואר 2022.

בעוד הרוסים שותקים לגבי המטוסים, הם מתקדמים באזור אבדייבקה. ״כוחות רוסים תבעו שליטה מלאה במפעל הקולה העצום מהתקופה הסובייטית בעיירה ההרוסה של אוקראינה אבדייבקה, וביצעו את ההתקדמות הגדולה ביותר בשדה הקרב זה תשעה חודשים״, כותבים ב-independent

״נפילתה של אבדייבקה היא הרווח הגדול ביותר של רוסיה מאז כבשה את העיר Bakhmut במאי 2023, והיא מגיעה כמעט שנתיים מאז שהנשיא ולדימיר פוטין הורה על הפלישה לאוקראינה.״ 

משרד ההגנה הרוסי אמר כי חייליו התקדמו כ-9 ק"מ (5 מייל) באותו חלק של קו החזית באורך 1,000 ק"מ (620 מייל). אוקראינה הודיעה כי הסיגה את חייליה כדי להציל את החיילים לאחר חודשים של לחימה. פוטין בירך על נפילת אבדייבקה כניצחון חשוב ובירך את החיילים הרוסיים.

״טייסים רוסים הטילו פצצות גלישה מונחות לוויין ממרחק 25 מיילים בשבועות לפני שתריסר חטיבות וגדודים רוסיים נכנסו לעיר. זאת, לאחר ארבעה חודשים של תקיפות שאילצו את החטיבה הממוכנת האוקראינית 110 לסגת מערבה. העיר כמעט חסרת חיים״, כותבים בפרסום של forbes.

״כעת, כשהרוסים סוף סוף הבינו כיצד לתמוך בכוחות הקרקע שלהם מהאוויר, צפו מהם לחזור על הטקטיקה בגזרות אחרות בקו החזית של 600 מייל. קמפיין פצצות הגלישה של אבדייבקה יכול "לבשר על שינוי בפעילות הרוסית במקומות אחרים בקו החזית", קבע המכון לחקר המלחמה בוושינגטון.״ 

על פי הפרסום, תוספת כנפיים וערכות הנחיית לווין לפצצות KAB או FAB במשקל 550, 1,100 ו-3,300 פאונד, אפשרו לרוסים לפתח תו״ל תמיכה אפקטיבי בחי״ר.

״כשהוא טס גבוה ומהר, מפציץ קרב מסוג סוחוי יכול להטיל שתיים או יותר פצצות KAB לעבר מטרות במרחק של 25 מיילים (40 ק״מ). זה מספיק רחוק כדי להפחית, אם לא לחסל, את הסיכון מההגנ״א האוקראינית״, נכתב. 

"הפצצות האלה הורסות לחלוטין כל עמדה", כתב אגור שוגר, לוחם בחטיבת התקיפה ה-3 האוקראינית, שכיסתה את הנסיגה של חטיבה 110 מאבדייבקה. "כל המבנים פשוט הופכים לבור לאחר הגעתה של KAB אחד בלבד.״

בשיא המערכה האווירית בסוף השבוע האחרון, מטוסי סוחוי רוסים הטילו 250 פצצות KAB ב-48 שעות. עד מהרה לא נותר לחטיבה 110 היכן להסתתר בחורבותיו של אבדייבקה.

החטיבה המדולדלת נמלטה מערבה בסוף השבוע ומסרה את העיר הבוערת לגדודים והבריגדות הרוסיים המדולדלים באופן דומה, אך רבים יותר.

לפי הפרסום, לאוקראינים יש את האמצעים להפיל פצצות גלישה. מה שחסר להם זו יכולת. ארצות הברית הייתה הספקית הגדולה ביותר של טילי פטריוט לאוקראינה. אבל החל מאוקטובר, החלו הרפובליקנים ״המתישרים עם רוסיה״, לדברי הפרסום, לעצור את הסיוע בקונגרס האמריקני.

הנסיגה מאבדייבקה אינה קלה. על פי פרסום של newsweek. ״המטה הכללי של אוקראינה אמר ביום שני כי במהלך 24 השעות הקודמות איבדה רוסיה 1,240 חיילים, מה שהעלה את המספר הכולל מאז תחילת הפלישה בקנה מידה מלא ל-403,720״, כותבים בפרסום. 

״הנתון של יום שני הוא הגבוה ביותר מאז ה-13 בדצמבר 2023, כאשר אוקראינה גרמה לרוסיה אבדות של 1,300 איש ולא רחוק מהמספר היומי הגדול ביותר של המלחמה שנרשם ב-19 באוקטובר 2023, שעמד על 1,380.

״אוקראינה אינה מפרסמת את מספר הנפגעים שלה והאומדנים לגבי האבדות הרוסים משתנים לפי המקור המדווח.

״בכירים בארה"ב אמרו ב-16 בפברואר כי כ-315,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו עד כה. ניוזוויק עדיין לא הצליח לאמת את הנתונים הללו ויצר קשר עם משרד ההגנה הרוסי כדי לקבל תגובה על נתוני המטה הכללי של אוקראינה ביום שני.״ 

בינתיים, מחקר של כלי התקשורת הרוסי העצמאי Mediazona, יחד עם BBC Russia, אישר ב-15 בפברואר את שמותיהם של 44,654 חיילים רוסים שנהרגו במלחמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית