על המיקרו-רוני 

ערכת ה"רוני" מייעלת את הירי ואף משפרת את טווח הפגיעה של האקדח ואת הדיוק שלו

באדיבות חברת CAA

מרבית האנשים הנושאים אקדחים אינם מיומנים דיים בהפעלתם. בעת אירוע נדרש מי שנושא אקדח, להבין את הסיטואציה שמסביבו, לזהות את האיום, ובקור רוח לשלוף, לדרוך, לכוון ולסחוט את ההדק אל כיוון המטרה. 

סדרת פעולות זו בעת חירום ובמצבי לחץ, אינה פשוטה למי שאינו מיומן ומאומן בכך ועלולה לסכן עוברי אורח תמימים. תובנה זו נכונה לאזרחים נושאי אקדח, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון, שאינם מאומנים דיים בהפעלת אקדח. 

מוצר ישראלי שפותח לפני למעלה מעשר שנים בקרית גת, נותן מענה לבעיה מבצעית זו, באמצעות קיט, המאפשר את ייצוב האקדח והפיכתו למעין רובה. המוצר, המכונה "רוני" על שם בתו של הוגה הרעיון והמפתח, משה עוז, הוא התקן הכולל תושבת עבור אקדחים ממספר סוגים. 

[באדיבות חברת CAA]

התושבת העשויה מאלומיניום תעופתי קשיח ויצוק, מאפשרת חיבור האקדח וקיבועו לקת. כך מקבל נושא האקדח ייצוב ומאפשר לו לדייק יותר בירי, גם אם הוא פחות מאומן, מיומן ומנוסה. 

הערכה משווה לאקדח מראה גדול ומרתיע (שגם לו חשיבות פסיכולוגית כהרתעה ובעת אירוע), ומאפשרת אחיזה יציבה ונוחה ליורה.

בכך מייעלת ערכת ה"רוני" את הירי ואף משפרת את טווח הפגיעה של האקדח ואת הדיוק שלו, מפחיתה שגיאות ירי (במיוחד במצבי קיצון ולחץ) ומאפשרת פגיעה בטווחים רחוקים יותר של 50 עד 100 מטרים.

הערכה מתאימה לסוגים שונים של אקדחים סטנדרטיים ופופולריים, לרבות גלוק, יריחו, זיג זאואר, CZ ועוד. על מסילת התושבת ניתן להרכיב כוונת טקטית, כוונת לייזר, פנס ואף לחבר לו רצועה. כך הופכת ערכת ה"רוני" אקדח לרובה, אלגנטי, יעיל וזול. 

דגמים מוקטנים של ה"רוני"

ערכת ה"רוני" נמכרת בתפוצה רחבה מאד בארצות הברית, באירופה ובישראל, לארגוני צבא, ביטחון, שיטור, חברות אבטחה מקצועיות וגלובליות, ואף לאנשים פרטיים שבבעלותם אקדח. 

באירופה אף החלו מספר משטרות בהחלפת רובים יקרים בערכת ה"רוני", אשר קיימת בניידות, ומאפשרות לשוטרים שליפה מהירה, והפיכת אקדחיהם האישים לנשקים מדויקים ויעילים. טרם מלחמת "חרבות הברזל" הייתה יוזמה כזו גם במשטרת ישראל. 

לאחרונה פיתחה החברה דגמים מוקטנים של ה"רוני", המכונים "מיקרו-רוני" ו"ננו-רוני", המאפשרים נשיאה קלה ונוחה של ההתקן בכיסי מכנסיים או חליפה, על גבי חגורה ואף בתיקים קטנים. 

דגמים אלו מאפשרים שליפה מהירה וביצוע ירי יציב ומדויק בעת חירום. פותחו ויוצרו עד היום עשרות דגמים שונים מסדרת ה"רוני", בגדלים שונים והמתאימים לסוגי נשקים שונים. 

[באדיבות חברת CAA]

סיפורו של ה"רוני"

סיפורו של ה"רוני" נטוע עמוק בניסיון רב השנים של הוגה הרעיון ומפתחו, משה עוז. עוז שירת שנים רבות כלוחם נועז ביחידות מובחרות, ביניהן שלדג וסיירת מטכ"ל.

עוז היה גם קצין הדרכה של מטה הכוחות המיוחדים של יחידה 33, והיה ממונה על ביצוע תרגילים של יחידות משטריות מובחרות כגון הימ"מ ויחידת המו"מ. משה עוז עבר גם הכשרות בשב"כ, והיה שוטר מצטיין בפני נשיא המדינה. 

חברת CAA הוקמה על ידי משה עוז ב- 2008 לאחר שנפצע בגבו ובאוזנו. בחברה הוא יישם את מיטב ניסיונו המבצעי, לקחיו ותובנותיו המקצועיות מתחומי הירי מעשי, האבטחה, השיטור, והלוחמה בטרור לקו מוצרי ה"רוני". 

על שמו של משה עוז וחברת CAA נרשמו כ- 25 פטנטים בחו"ל על ערכת ה"רוני" ופתרונות נוספים אחרים של החברה, שנועדו לייעל את אפקטיביות וקטלניות הלוחם, איש הקומנדו, איש הביטחון והשוטר. 

במלחמה "חרבות הברזל" סייעו מוצרי החברה, כדוגמת ערכת ה"רוני", מחסניות פולימריות, ידיות דורגל וקתות מיוחדות לחיילים ושוטרים רבים, שמצאו עצמם נלחמים במלחמה  מול חמאס. 

אתר החברה: https://www.caa-tactical.co.il 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית