יצרנית המנועים הצ׳כית: הכחשה גורפת של הטענות כי מוצריה נמצאו במל״טי תקיפה איראנים 

חברת PBS הצ׳כית הואשמה בכך שמנועיה נמצאו במל״טים איראנים שתקפו את אוקראינה | בתגובה רשמית לשאילתא של ישראל דיפנס, החברה מכחישה לחלוטין את הטענות 

By focus.ua - https://focus.ua/digital/616242-v-irani-pokazali-modifikovaniy-udarniy-dron-shahed-238-chi-zagrozhuye-vin-ukrajini-foto>, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=144810576

שמה של חברת PBS, יצרנית מנועי המל״טים הצ׳כית, הוזכר לאחרונה ברשתות תחת האשמות כי מנוע מתוצרתה הותקן במל״ט איראני מסוג Shahed-238 שנמצא באוקראינה. 

על פי הפרסום בטלגרם, מדובר במנוע מסוג TJ150 המסוגל להגיע למהירות של 520 קמ״ש בשלב התקיפה. 

בעקבות הפרסום, פניתי לחברה הצ׳כית לקבל תגובה להאשמות. מכתב התגובה התקבל בתאריך 8.2.24 וחתום על ידי מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים - מילאן מחולאן (Milan Macholan). 

״דיווחים אחרונים בתקשורת האוקראינית, הצ'כית וכלי תקשורת בינלאומיים אחרים הפיצו מידע מוטעה לפיו מל"ט האיראני Shahed-238, המשמש את רוסיה בתקיפות אוויריות נגד אוקראינה, מופעל על ידי מנוע של חברת PBS״, נכתב בתגובה. 

״בהתבסס על תצלומים של שרידי אחד המל"טים, כמה כלי תקשורת העלו השערות שמנוע PBS TJ150 טורבו-סילון עשוי להניע את המל"ט. PBS מפריכה בתוקף את הטענות הללו.

״בשנת 2020, לאחר התקפות מל"טים איראניים נגד ערב הסעודית, אושר כי מנועים מתוצרת איראן דומים מבחינה ויזואלית למנועי PBS - אך אינם מיוצרים על ידי PBS. זה אושר רשמית על ידי פאנל מומחים של האו"ם בדו״ח זמין לציבור.

״ההאשמות בכתבה של כלי התקשורת האוקראיני Defense Express אינן טעות אלא התקפה מכוונת על PBS. PBS מספקת מנועים להגנה על אוקראינה והתקפות אלו מטרתן לפגוע באמינות של PBS מול לקוחות מערביים, אינטרס של הביון הרוסי.

״אנו מכחישים מכל וכל מעורבות בנושא זה. אין ראיות המצביעות על כך שמנוע PBS משמש במל"ט Shahed-238.

״מאמר שפורסם ב-8 בפברואר 2024 בעיתון הצ'כי המכובד Hospodarske Noviny מצטט מקור עלום שם מקהילת הביטחון הצ'כית שאומר שהמנוע אינו מתוצרת צ'כית.

״המקור טוען שההאשמות עשויות להיות חלק ממאמץ להכפיש את אספקת הנשק הצ'כית לאוקראינה.״ 








 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית