בישראל רוצים להרחיק את חיזבאללה מהגבול - באיראן חושפים טיל נ״ט לטווח 20 ק״מ 

על פי פרסומים באיראן, מדובר בטיל חדש שעבר סדרת ניסויים של שיגור ממסוק ומתאים גם לשיגור מהקרקע ומכלי שיט

https://t.me/Projectmeshkat/9130

בעוד ארה״ב וישראל מנסות ללחוץ על לבנון להסיג את חיזבאללה לנהר הליטאני במסגרת החלטה 1701, יותר רחוק מגבול ישראל, באיראן חושבים על הארכת יכולות התקיפה. במידה וחיזבאללה ישיג יכולות נ״ט בטווחים שיאפשרו לו לשגר מהליטאני, המצב האסטרטגי בין הצדדים לא ישתנה, גם אם חיזבאללה יסוג לאחור. 

על פי פרסומים באיראן, מדובר בטיל חדש שעבר סדרת ניסויים של שיגור ממסוק. לטיל נגד שריון קוראים ״שאפק״ והוא שוגר על ידי מסוק תקיפה AH-1J Kobra Hovanirouz.

הטיל במשקל 48 ק"ג וטווח של 20 ק"מ. הוא כולל ביות באמצעות לייזר, אינפרא אדום ושידור וידאו לאחור. הטיל יכול לספק אפשרות לירי בתצורת Fire & Forget, תצורה המקשה, תיאורטית, על סיכול החוליה המשגרת.

על פי הפרסום, ניתן לטעון שישה טילי שאפק במסוק קוברה. הפרסומים באיראן טוענים כי בנוסף ליכולת שיגור ממסוק, הטיל יכול להיות משוגר גם מהקרקע, סירות מהירות וספינות מלחמה.

טילי הנ״ט בידי חיזבאללה יצרו בעיה לצה״ל בחודשים מאז ה7.10. מאז, צה״ל וחיזבאללה עסוקים במהלומות הדדיות, כאשר חיזבאללה משתמש בעיקר בטילי נ״ט לתקוף יישובים ומוצבים של צה״ל. ישראל מצידה, תקפה בתקופה זו כ-3400 מטרות של חיזבאללה. 

״במקום אוגדה אחת בשגרה, פרסנו שלוש אוגדות לאורך הגבול בלבנון״, הסביר דובר צה״ל בתדרוך לציבור על המצב בצפון בארבעת החודשים האחרונים. 

״עד כה תקפנו יותר ממאה חמישים חוליות מחבלים וחיסלנו יותר ממאתיים מחבלים ומפקדים. מתחילת המלחמה תקפנו יותר משלושת אלפים וארבע מאות מטרות של חיזבאללה בכל רחבי דרום לבנון. 

״אנחנו תוקפים לחיזבאללה מטרות רבות ובהן שלושה מערכים עיקריים של חיזבאללה: המערך הראשון הוא כוחות חיזבאללה בקו הגבול. עמדות תצפית ותקיפה שחיזבאללה הקים, אשר ישמשו אותו ביום פקודה כנגד מדינת ישראל. סך הכל תקפנו כמאה ועשרים עמדות תצפית כאלו לאורכו של הגבול.

״המערך השני הוא מחסני אמצעי הלחימה שלו – בהם מאוחסנים טילים לכל הטווחים, כלי טיס בלתי מאוישים, כלי נשק ומטענים. מתחילת המלחמה תקפנו והשמדנו כארבעים מחסנים שחיזבאללה הסתיר לאורך הגבול.

״המערך השלישי הוא המפקדות הצבאיות של חיזבאללה, שהן לב הפעילות הצבאית של הארגון, משם הוא מנהל את פעילות הארגון בשגרה ובחירום. עד כה תקפנו יותר מארבעים מפקדות מאוישות בפעילים.״

לסיכום, בעוד ישראל רוצה להרחיק את חיזבאללה מהגבול, באיראן חושבים על פתרונות צבאיים שיאפשרו לחיזבאללה לשמר את המנוף שלו על צה״ל, גם במימוש החלטה 1701. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית