מצרים החלה בבניית יחידת הייצור הרביעית בתחנת הכוח הגרעינית אל דבעה

אלכסיי ליכצ'וב, מנכ"ל ROSATOM, אמר כי אירוע היסטורי זה מסמל את תחילת השלב המרכזי של בניית יחידת הכוח

https://rosatomnewsletter.com/2024/01/27/year-2023-in-review/

מצרים החלה בבניית יחידת הייצור הרביעית בתחנת הכוח הגרעינית אל דבעה. התחנה פותחה בשיתוף עם חברת הגרעין הרוסית Rosatom. פרסום של energycapitalpower

השלמת היחידה הרביעית והאחרונה תוביל ליכולת ייצור משולבת של 4.8 GW במתקן שהושקעו בו 30 מיליארד דולר.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצהיר כי "החדרת אנרגיה גרעינית לתמהיל האנרגיה חיונית כדי לעמוד בביקוש הגובר לחשמל", והוסיף כי הפרויקט יסייע למדינה הצפון אפריקאית להפחית את התלות בדלקים מאובנים מיובאים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוסיף כי הפרויקט תומך במטרותיה של רוסיה לתמוך בצמיחה סוציו-אקונומית במצרים על ידי תרומה ליצירת תעשיות מודרניות ועבודות מוסמכות.

מצרים עשתה בשנים האחרונות מספר צעדים לקראת ייצור אנרגיה נקייה. ביניהם, הקמת מפעל סולארי בנבן בנפת אסואן, תחנת הכוח הגרעינית אל דבעה בנפת מטרוח וחוות הרוח גבל אל זית זפארנה בנפת הים האדום. דיווח של csregypt

״במהלך טקס שנערך בינואר 2024 לציון הנחת היסודות ביחידת הכוח הרביעית של תחנת הכוח הגרעינית אל דבעה, אמר הנשיא סיסי כי המשבר באספקת האנרגיה העולמית מדגיש את המשמעות של ההחלטות האסטרטגיות שהתקבלו במצרים להחיות את תוכנית הגרעין המצרית.״, נכתב בדיווח.

אלכסיי ליכצ'וב, מנכ"ל ROSATOM, אמר כי אירוע היסטורי זה מסמל את תחילת השלב המרכזי של בניית יחידת הכוח. בכך הופכת תחנת הכוח הגרעינית אל דבעה, הכוללת ארבע יחידות, לפרויקט הבנייה הגרעינית הגדול ביותר ביבשת אפריקה.

עד 2028, רוסאטום תבנה ארבע יחידות מבוססת כורי VVER-1200 ותספק דלק גרעיני לאורך כל מחזור חיי התחנה לאורך 60 שנים. כמו כן, תספק שירותי הדרכה, תחזוקה ותיקון למשך 10 שנים. 

החוזה גם קובע את בניית מודול האחסון, מבוסס מכולות יבשות, עבור דלק גרעיני משומש, עד שנת 2028. מצרים צופה שהתחנה תגיע לתפוקה מלאה עד 2030.

חברות מצריות מעורבות בבניית אל דבעה. על פי תוכניות ראשוניות, חלקם של הקבלנים המקומיים יגיע ל-35 אחוזים במהלך בניית יחידה 4. צפוי שיעסיקו במקום כ-30,000 עובדים מצרים בשיא בניית כל ארבעת הכורים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית