סין מבטיחה: לא נתערב בבחירות הקרובות בארה״ב

מקורות בוושינגטון אומרים כי אפילו אם ממשלת ביייג'ין לא תתערב בבחירות, האקרים סיניים נשארים סיכון בהיבט זה

Credit: EYEPRESS via Reuters Connect

נשיא סין שי ג'נפינג הבטיח לנשיא ביידן שסין לא תתערב בחירות לנשיאות בנובמבר השנה. ההבטחה ניתנה כשהשנים נפגשו בנובמבר והשבוע חזר שר החוץ הסיני על ההבטחה באוזני ג'ייק סליבן, היועץ לביטחון לאומי. 

בפגישה השבוע בבנגקוק אמר שר החוץ וואנג יי לסליבן שארצו לא תתערב בבחירות לנשיאות.

המקרה הראשון של התערבות זרה בבחירות בארה"ב היה בשנת 2016 כאשר סוכנויות מודיעין רוסיות ביצעו מתקפות סייבר נגד הוועדה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית ושלחו מיילים במטרה לחבל במערכת הבחירות של הילארי קלינטון. 

מאז, מדווחת רשת CNN, סוכנים איראניים, קובניים וסיניים ניסו להתערב בבחירות בארה"ב. מקורות בוושינגטון אומרים כי אפילו אם ממשלת ביייג'ין לא תתערב בבחירות, האקרים סיניים נשארים סיכון בהיבט זה. 

נשמעות אזהרות שיש חדירות סייבר סיניות לתשתיות תחבורה וספנות אמריקניות. הבולשת הפדרלית FBI ומשרד המשפטים מעורבים במאמצים לייצר אמצעי הגנה נגד האקרים מסין.

בארה״ב חוששים שהסינים עלולים לפעול נגד קהלי בוחרים ומועמדים פוליטיים. יש הנחייה של בכירים בממשל בבייג'ין להגביר מאמצים להשפיע על המדיניות ועל דעת הקהל בארה"ב, לטובת סין.

בספטמבר הזהירה חברת מייקרוסופט שהסיניים הפיקו באמצעות בינה מלאכותית דמויות של פסל החירות וסמלים לאומיים אמריקניים נוספים, במגמה לחקות וללעוג לבוחרים ולעורר ויכוחים וחילוקי דעות בציבור הבוחרים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית