אלביט הציגה בתערוכת UMEX 2024 באבו דאבי את כרב"מ ה"רוק"

הכרב"מ, שפותח במשותף עם חברת רובוטים (Roboteam) הישראלית, הוא רכב קרקעי בלתי מאויש רובוטי שתוכנן בארכיטקטורה פתוחה

https://robo-team.com/products/rook/#s-2

חברת אלביט מערכות הציגה בתערוכת UMEX 2024 שנערכה באבו-דאבי לפני כשבוע את כרב"מ (כלי רכב בלתי מאויש) "רוק" (Rock) שפותח במשותף עם חברת רובוטים (Roboteam)  הישראלית.

האתר Armyrecognition.com מספר כי רכב זה, שהוצג לראשונה בפומבי בחודש נובמבר 2021, הנו חלק ממשפחת כרב"מי Legion-X וממנף את הניסיון המבצעי של כרב"מ "פרובוט" (Probot)   המיוצר על ידי חברת רובוטים ונמצא כיום בשימוש מספר צבאות בעולם.

ה-Rook UGV הוא רכב קרקעי בלתי מאויש רובוטי שתוכנן עם ארכיטקטורה פתוחה, המאפשר שילוב קל של מטענים שונים.  אחד המאפיינים הבולטים שלו הוא השילוב שלו עם מערכת Legion-X, המאפשר לו לפעול באופן אוטונומי או כחלק מנחיל מתואם של מספר רב של כלי רכב בלתי מאוישים.

ה-Rook מציע מצבי פעולה כפולים, המאפשרים הפעלה טלפונית או פעולות אוטונומיות לחלוטין ומעבר לקו הראייה (BLOS).

משטח ההעמסה הגדול שלו יכול להכיל מטענים של עד 1,200 ק"ג, החל מציוד וחיישנים ועד לתחנות נשק ורכיבים חיוניים אחרים.

כתוצאה מכך, ה"רוק" משמש ליישומים שונים הכוללים פינוי רפואי (MEDEVAC), לוגיסטיקה של הקילומטר האחרון, מודיעין, מעקב וסיור (ISR) וכן פריסת תחנות נשק מרוחקות וחימוש משוטט הוא מתאים היטב למגוון רחב של משימות לחימה, כולל לוחמה עירונית, תמרוני גדודים והגנה על גבולות.

מערכת התפעול ההיברידית שלו, המשלבת ערכות סוללות פנימיות ומנוע דלק, מאפשרת מהירות מרבית של 30 קמ"ש, מהירות גרירה של 80 קמ"ש ויכולת לטפס במדרגות אנכיות של עד 60%, עם מרווח של 24 ס"מ מהקרקע.

כרב"מ זה יכול לפעול ברציפות במשך 8 שעות, עם מצב היברידי זמין למשימות ממושכות. בהנתן תקשורת לווינית, הכרב״מ אינו מוגבל בטווח השליטה. 

בנוסף, ה"רוק" כולל תאורת LED לבן גלוי ואור אינפרה-אדום להארה, בתוספת מערכת וידאו בזמן אמת של °360 ברזולוציה גבוהה של יום/לילה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית