הזדמנות לרפאל? ארה״ב מחפשת מיירט נוסף להתמודדות עם טילי שיוט 

המיירט הראשון שישמש במערכת IFPC הוא טיל AIM-9X של RTX | ארה״ב מחפשת עוד מיירט לאותו משגר

Photo courtesy of Dynetics

צבא ארה"ב מבקש מהתעשייה רעיונות כיצד להשיג מיירט נוסף עבור יכולת Indirect Fire Protection Capability. המטרה - להשמיד טילי שיוט. כך על פי בקשה למידע מ-25 בינואר שפורסמה באתר החוזים הממשלתיים Sam.gov. פרסום של דיפנס ניוז

מערכת IFPC Increment 2 נועדה להגן על אתרים קבועים וחצי קבועים מפני רקטות, ארטילריה, מרגמות, טילי שיוט ומל"טים. המיירט הראשון שישמש במערכת IFPC הוא טיל AIM-9X של RTX.

הצבא השלים בהצלחה הדגמת טיסה ושיגר מיירט AIM-9X Sidewinder מתוצרת Raytheon ממשגר IFPC ושלח אותו למטרה באירוע בדצמבר האחרון. 

"המיירט החדש ישתמש בגישה של ארכיטקטורת מערכת פתוחה כדי ליצור אפקטים קינטיים קטלניים נגד מטרות נבחרות בתוך מערך האיומים של IFPC Inc 2. במיוחד טילי שיוט תת-קוליים וסופר-קוליים", קובע ה-RFI. 

משרד התוכנית IFPC Inc 2 שואף לבחור ספק או מספר ספקים באמצעות הדגמה טכנולוגית בפרק הזמן של FY26 עד FY27, לפי ה-RFI. 

כאשר בוחנים דרישות למיירט שני, "אחד הגורמים החשובים הוא קיבולת המשגר", אמר בריג. גנרל פרנק לוזאנו, מנהל התוכנית לטילים וחלל, ל-Defense News בראיון בסתיו שעבר.

מערכת IFPC יכולה להכיל כיום 18 טילי AIM-9X במשגר. אם הצבא החליט להשתמש במשהו כמו AIM-120D, שהוא טיל אוויר-אוויר, שיכול להגיע לטווח של יותר מ-180 קילומטרים (112 מיילים), המשגר יכול להכיל רק שישה, הסביר לוזאנו.

"אנחנו באמת לא רוצים שיהיה לנו משגר כל כך קטן בתכנית IFPC. במיוחד עם כמות האיומים שאנחנו מצפים לראות מנקודת מבט של טילי שיוט מכל אחד מהאויבים שלנו", אמר לוזאנו. 

השירות גם מחפש מיירטים שיכולים להגיע לגבהים וטווחים מסוימים עם מנוע רקטי שיכול להפחית את זמן הטיסה למטרה. הטיל חייב גם להתמודד עם חסימות לוחמה אלקטרונית ולהציג ביצועי ביות משופרים, אמר לוזאנו.

כאשר הצבא ביקש לאחרונה מהתעשייה מידע על מועמדים פוטנציאליים למיירט נוסף לפני יותר משנה, RTX ולוקהיד מרטין הגישו הצעות. גם לחברות בישראל יש פתרונות כמו המיירט טמיר מתוצרת רפאל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית