דיווח: הביון הגרמני ניסה לתווך בין ישראל לחיזבאללה - ונכשל 

הפגישה התקיימה לפני כשבועיים בין אולי דיאל, סגן מנהל מודיעין החוץ של ברלין, לבין סגן המזכ"ל של חיזבאללה, נעים קאסם

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח ב-27 בינואר כי פגישה שהתקיימה לאחרונה בין סגן מנהל המודיעין הגרמני לבין בכיר בחיזבאללה לא הצליחה לשכנע את התנגדותה של לבנון להפסיק את פעולותיה נגד ישראל. דיווח של thecradle.co

הפגישה עלתה בקנה אחד עם "מאמצי המערב להפריד בין החזית הלבנונית לחזית הפלסטינית". הפגישה התקיימה לפני כשבועיים בין אולי דיאל, סגן מנהל מודיעין החוץ של ברלין, לבין סגן המזכ"ל של חיזבאללה, נעים קאסם.

לפי מידע שהגיע לידי היומון הלבנוני, "הגרמנים לא הצליחו לשכנע את ההתנגדות להפסיק את פעולותיה או לקדם את רעיון הפרדת החזיתות". 

על פי הפרסומים, נכתב כי "שייח' קאסם הדגיש את החלטת ההתנגדות ואת יכולתה להביס את האויב אם תרחיב את תוקפנותה. הוא סירב להיכנס לכל דיון [על סיום הלחימה] לפני הפסקת המלחמה בעזה, וקרא לגרמניה להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את המלחמה".

"אלא אם תיפסק המלחמה בעזה, היא לא יכולה להיפסק בלבנון", אמר קאסם לאחרונה, ב-26 בינואר. 

השליח המיוחד של צרפת ללבנון, ז'אן איב לה דריאן, אמר במהלך ביקוריו במדינה "רצון מערבי ללחוץ על חיזבאללה להתחייב ליישום החלטה 1701", ולנטוש את הסטטוס-קוו "ששלט בחזית הדרומית לפני 7 באוקטובר ", דיווח אל-אח'באר בסוף נובמבר האחרון.

״ההסכם קורא לנסיגה של חיזבאללה מאזורים שמדרום לנהר הליטני. עם זאת, מדינות המערב לא לחצו על ישראל ליישם את הצד שלה בהסכם. להגיע להסכם סביב גבול יבשתי בחוות שבעא, גבעות כפר שובא והעיירה ע'ג'ר, בין היתר״, נטען בפרסום.

מוקדם יותר החודש ביקר בלבנון יועץ הבית הלבן הבכיר עמוס הוכשטיין. לדברי אל-אח'באר, הוכשטיין אמר לגורמים רשמיים כי על חיזבאללה לסגת מהגבול, ואיים כי "אחרת ישראל תפתח במלחמה נגד חיזבאללה.״

הדיווח האחרון של היומון בגין המעורבות הגרמנית בלבנון, עלה בקנה אחד עם דיווח לבנוני אחר שטען כי מדינה ערבית ללא שם סיפקה להתנגדות הלבנונית דוח מודיעיני על תוכנית ישראלית לפתוח במתקפה נגד לבנון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית