דיווח: קבוצת ההאקרים שתקפה את בי״ח זיו פעלה ממשרדים בטהרן 

לפי איראן אינטרנשיונל, חברי "הצל השחור" תקפו גם חברות היי-טק ומוסדות אקדמיה בישראל

https://www.iranintl.com/en/202401267648

ערוץ איראן אינטרנשיונל (Iran International) חשף פרטים חדשים על מתקפת הסייבר שאירעה בשנה שעברה על בית החולים זיו שבצפת. מהפרסום עולה כי המתקפה בוצעה תחת מסווה של חברת היי-טק. 

הקבוצה מכונה בשם "צל שחור" ("Saye-ye Siah" בפרסית), שתקפה את בית החולים, פועלת תחת חברת היי-טק בשם Raahkarha-ye Fanavari-e Etela’at-e Jahatpardaz. תחקירן של איראן אינטרנשיונל גילה כי שני המשרדים מהם פועלים חברי קבוצת הסייבר "הצל השחור" ממוקמים בטהרן.

ב-18 לדצמבר פורסם כי חקירה של מערך הסייבר הלאומי, צה"ל, השב"כ ומשרד הבריאות, העלתה שמשרד המודיעין האיראני ומערך הסייבר של החיזבאללה הם האחראים על התקיפה.

במסגרת התקיפה נגנב מידע המאוחסן במערכות בית החולים, אולם המתקפה לא פגעה בטיפול שנותן בית החולים. 

"במאמצים משותפים... נבלמה המתקפה בטרם הצליחה להשיג את מטרתה – לשבש את פעילות בית החולים ולפגוע בטיפול הרפואי באזרחים", נמסר.

לפי מערך הסייבר, מדובר בקבוצת התקיפה בסייבר אגריוס (Agruis), המשתייכת למשרד המודיעין האיראני... המתקפה בוצעה על ידי משרד המודיעין, במעורבות של יחידת סייבר של החיזבאללה, שעונה לשם Lebanese Cedar (ארז לבנוני), שמובלת על ידי מוחמד עלי מרעי".

לפי איראן אינטרנשיונל, חברי "הצל השחור" תקפו גם חברות היי-טק ומוסדות אקדמיה בישראל, ועשו זאת משך 10 חודשים ב-2022 כדי לגנוב נתונים רגישים. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית