ארה״ב: 340 מליוני דולרים חולטו מסוחר סמים ברשת האפלה 

עבור ה-DEA, סוכנות המלחמה בסמים של ארה״ב, מדובר באחד החילוטים הגדולים בהיסטוריה של הארגון במטבעות קריפטוגרפים

chat.openai.com

באנמיט סינג, בן 40, אזרח הודי המתגורר באנגליה, נתפס ב-2018 והוסגר מבריטניה במרץ 2023. הוא הודה בהלבנת הון ובאישום נוסף ביום שישי האחרון בבית משפט פדרלי בקולומבוס, אוהיו. פרסום של הוושינגטון פוסט

סכום הקריפטו שנתפס אצלו, היה שווה לפחות 150 מיליון דולר בעת התפיסה. על פי הסדר הטיעון, סינג החזיק יותר מ-8,100 ביטקוין. מחיר הביטקוין משתנה, והסכום שחולט עמד על יותר מ-340 מיליון דולר ביום שישי בשעה 14:00.

משרד התובע של ארה"ב במחוז הדרומי של אוהיו, אמר כי מדובר ב"תפיסה הפיננסית הגדולה ביותר של מטבעות קריפטוגרפיים בתולדות ה-DEA".

סינג מואשם בשימוש באתרי אינטרנט אפלים כדי למכור הרואין, קוקאין, פנטניל, LSD, MDMA, Xanax ו-Tramadol ללקוחות בערים ברחבי ארצות הברית בין השנים 2012 ל-2017. 

לקוחות שילמו בביטקוין, MoneyGram, PayPal או מזומן, לפי רישומי בית המשפט וסינג ארגן משלוחים של הסמים ללקוחות בארצות הברית באמצעות הדואר או שירותי משלוח חבילות.

סינג היה אחד משמונה חברי כנופייה שהורשעו בארצות הברית, אמר הסוכן המיוחד של DEA האחראי אורוויל או. גרין, שמשרד השטח שלו מכסה את אוהיו ומישיגן, במסיבת העיתונאים. 

סינג השתמש בשווקי רשת אפלים, כולל Silk Road, Alpha Bay, Hansa ו-Dream Market. 

Silk Road, שנסגר מאז, היה שוק ידוע לשמצה לסמים אסורים. מוקדם יותר החודש, שופטים גזרו מאסר על אב ובנו במרילנד. הם מכרו סמים ב-Silk Road ובשווקים דומים תחת שם המסך XanaxMan - והואשמו בהלבנת הון. הם ויתרו על כמעט 3,000 ביטקוין. 

במקרה אחר הקשור לאותו שוק, משרד המשפטים האמריקאי הודיע ב-2022 שתפס מטבעות קריפטוגרפיים שנגנבו מדרך המשי בשווי 3.36 מיליארד דולר.

כמו כן בשנת 2022, משרד המשפטים הודיע כי תפס ביטקוין בשווי של יותר מ-3.6 מיליארד דולר שנגנב מבורסת Bitfinex. זוג נשוי מניו יורק הודו מאוחר יותר בהלבנת הון בפרשה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית