משרד העבודה האמריקאי מפרסם תקנות חדשות למגיבים ראשונים - בישראל יאמצו?

עדכון התקנות יספק הנחיות מקיפות למחלקות החירום בכל הגדלים והסוגים

Photo by Andrew Gaines on Unsplash

משרד העבודה האמריקאי הודיע בחודש שעבר (דצמבר 2023), שמינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית (OSHA) שלו יפרסם בחודש ינואר 2024 הצעה לעדכון התקנות הקיימות ולהרחבת הגנת הבטיחות והבריאות למגיבי-חירום.

לרבות: כבאים, כוחות רפואת חירום ועובדי חיפוש והצלה טכניים. OSHA פירסמה את ההצעה לתקנות המעודכנות, המתפרסת על פני יותר מ-600 עמודים. 

בהודעה נמסר, שהתקנות הנוכחיות מיושנות, ספציפיות לסיכון וצרות. בטרם כניסתן לתוקף תינתן תקופה של 90 יום להערות הציבור בכתב, ויתקיים שימוע בפני שופט בית משפט מנהלי.

ואכן תקנות OSHA להגנה על בטיחותם ובריאותם של מגיבים בחירום הן משנת 1980, מסתמכות על טלאים של תקנים מיושנים גם הם, וספציפיות למפגעים בהיקף צר. 

הן ממוקדות בעיקר בשירותי כבאות בתעשייה ובשירותי כבאות פרטיים. ככאלה הן אינן נותנות מענה מקיף לתגובות בחירום, ומשכך אינן מצליחות לתת מענה לכל מגוון הסיכונים בעבודה איתם מתמודדים מגיבי חירום של ימינו. 

מדובר בעדכון הראשון לתקנות מאז נכנסו לתוקף, שיחדש גם את ההנחיות בנוגע לציוד לכבאים ולמגיבים ראשונים (First Responders) אחרים. 

ההצעה לתקנות החדשות, שיקבלו את השם "תגובה בחירום" (Emergency Response), תעדכן את הגנות הבטיחות והבריאות בהתאם לתקני הקונצנזוס הלאומי עבור מגוון רחב של עובדים החשופים לסכנות המתעוררות במהלך ואחרי שריפות ומצבי חירום אחרים, לרבות חובשים, פרמדיקים וחלק מעובדי חיפוש והצלה. 

ההצעה תכלול שינויים משמעותיים בנוגע לביגוד ולציוד מגן אישי, וכן שיפורים משמעותיים בפרקטיקות הבטיחות והבריאות התעסוקתית, שבתעשייה מקובלים בדרך כלל כנוהלים סטנדרטיים. טכנולוגיות חדשות כמו מערכת נשימה מודרנית, ציוד כיבוי משופר לכבאים ומערכות בטיחות התראה אישיות כלולות אף הן בעדכון.

עדכון התקנות יספק הנחיות מקיפות למחלקות החירום בכל הגדלים והסוגים. עם זאת לדברי עוזר שר העבודה האמריקאי הכלל הוא "ממש לא גישה אחת שמתאימה לכולם", אלא שיתאפשר למחלקות בגדלים שונים ממקומות שונים בארץ לפתח מדיניות והכשרה ספציפיות ולהחליט אילו שירותים הן רוצות לספק. 

את ציוד ההצעה שהוזכר בתקנות מ-1980, התבדח עוזר השר, ניתן היה למצוא ככל הנראה רק במוזיאון הסמית'סוניאן בוושינגטון הבירה.

נוסח העדכון הוא פרי עבודתה של ועדה מייעצת, שכללה את האיגוד הבינלאומי של לוחמי האש, האיגוד הבינלאומי של ראשי הכבאות, האגודה הלאומית להגנה מפני אש, ארגונים המייצגים כבאים מתנדבים, ארגוני בטיחות תעסוקתית ממלכתיים וקבוצות אחרות.

נשיא האיגוד הבינלאומי של לוחמי האש (IAFF) מסר, שהאיגוד תומך זה זמן רב בשינויים בתקנות ושהאיגוד יבחן את השינויים המוצעים בתקנות. 

לדבריו הסכנות הניצבות בפני לוחמי האש השתנו במידה ניכרת במהלך 40 השנים האחרונות, ולא לטובה. שכיחות מוגברת של סרטן, ציוד מלא ברעלים קטלניים, ושורה של סכנות בריאותיות אחרות הפכו את העבודה של לוחמי האש לקטלנית יותר מאי פעם.

על פי ההצעה מעסיקים יהיו מחויבים לבצע בדיקות רפואיות בסיסיות עבור כל מגיבי החירום ולהבטיח מעקב רפואי מתמשך למגיבים, כאשר הם נחשפים לתוצרי הלוואי של שריפות ופיצוצים יותר מ-15 פעמים בשנה.

ההצעה כוללת גם מגוון דרישות אחרות להגנה טובה יותר הן על עובדים שתפקידם העיקרי הוא מענה לשעת חירום והן על אלו שתפקידיהם במענה למצב חירום נוספים לחובות העבודה היומיומיות הרגילות שלהם, מה שמוכר במקומותינו נע"ת (נוסף על תפקידו).

לרשימת המאמרים הקודמים שלי, שפורסמו כאן.

המידע מתוך פרסומים, שהופיעו בקבוצת ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית