דיווח: בגלל פיתוח תוכנה - עיכוב בייצור מטוסי F-35

90 אחוזים ממרכיבי תכנית השדרוג TR-3 נמצאים עתה בשלב של טיסות ניסוי

תמונה: דובר צה״ל

יש עיכובים בייצור הדגם המשודרג של מטוס  הקרב החמקן F-35 ואספקת המטוסים ללקוחות לא תתחדש לפניי הרבעון השלישי של שנת 2024, הודיע נשיא לוקהיד מרטין טים טייקלט באספת משקיעים.

החברה אמורה לספק בין 75 ל-110 מ טוסי F-35 השנה, פחות מ-150 מטוסים שתוכננו תחילה. הדגם המשודרג מבוסס על תכנית TR-3 הכוללת שיפורי תוכנה וחומרה, צגים חדשים, זיכרון מחשב מוגבר ועוצמות עיבוד נתונים מחוזקות.

הנשיא טייקלט אמר שיש התקדמות בייצור מטוסי הקרב המשודרגים בתכנית TR-3 , אולם "תהליך ההבשלה של  התכנית נמשך יותר זמן משתוכנן. עכשיו אנו מעריכים שאספקה ברבעון השלישי של השנה היא תרחיש הגיוני".

תכנית השדרוג TR-3 אמורה היתה להיכנס לפעולה באפריל 2023, אולם היו עיכובים בגלל קשיים בשילוב תוכנות חדשות בחומרות המטוס. דפנס ניוז מדווח כי כל התעשיות הקשורות בייצור מטוסי F-35 מתמקדות עתה במאמצים לחדש את האספקה.

90 אחוזים ממרכיבי תכנית השדרוג TR-3 נמצאים עתה בשלב של טיסות ניסוי, ולוקהיד מרטין מקדמת את שילוב השדרוגים במטוסים החדשים. 

למרות קשיים באספקת מטוסי הקרב הודיעה לוקהיד מרטין שחל גידול בתחום הארוספייס בשני אחוזים בשנת 2023 והוא הסתכם ב-27.5 מיליארד דולר. היתה ירידה של אחוז אחד בלבד מתוך רווח של 2.8 מיליארד דולר. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית