צה״ל מרחיב פעילות באזור חאן יונס | טרם נמצא מתווה לשחרור החטופים

בעניין סעודיה: שר החוץ הסעודי פייסל בין פרחן אל-סעוד אמר ביום א' בראיון ל-CNN שלא תהיה נורמליזציה עם ישראל ללא "החייאת" הנושא הפלשתיני״

צה"ל עומד להרחיב את פעילותו באזור חאן יונס למרחבים נוספים ולהגביר את הלחץ על הנהגת חמאס. במקביל נולדות הצעות חדשות למתווה הסדר, הצדדים מביעים התנגדות, ובכל זאת יש שיחות וגישושים, בעיקר מכיוון וושינגטון. 

ראש הממשלה דחה על הסף הצעות של חמאס להפסיק את הלחימה, ואמר: "אם נסכים לדרישות חמאס אז חיילינו נפלו לשווא ולא נוכל להחזיר את המפונים. לא נסכים לכך".

העיתון וול סטריט ג'ורנל העלה הצעה למתווה שלבים, שאף הוא בשלב זה נתקל בהתנגדות הצדדים.

על פי הדיווח של וול סטריט ג'ורנל, ארה"ב, קטאר ומצרים מאיצות בישראל ובחמאס להצטרף ליוזמה דיפלומטית, שתחילתה שחרור חטופים והיא אמורה להוביל ליציאת כוחות צה"ל מהרצועה וסיום הלחימה.

עסקה זו היא בת 90 יום ובשלבים: הפסקת לחימה תמורת שחרור אזרחים חטופים ומחבלים בבתי הכלא בישראל, שחרור חיילות וגופות חטופים שנהרגו ושחרור מחבלים אסורים, ושלב שלישי – נסיגת כוחות צה"ל ושחרור יתר החטופים. 

אף לא אחד מהצדדים מסכים לתנאים אלו. טאהר אל-נונו, יועץ תקשורת של חמאס, אמר שאין התקדמות אמיתית, ואילו גורמים ישראליים לא הגיבו לפניות של העיתון האמריקני. ובכל זאת, לדברי העיתון, יש נכונות אצל שני הצדדים לדון במסגרת הזאת, והמתווכים "עובדים קשה" כדי לסגור פערים.

ובעניין סעודיה: שר החוץ הסעודי פייסל בין פרחן אל-סעוד אמר ביום א' בראיון ל-CNN שלא תהיה נורמליזציה עם ישראל ללא "החייאת" הנושא הפלשתיני. "אנו זקוקים ליציבות", אמר, "ותהיה יציבות רק באמצעות פתרון הבעיה הפלשתינית. מה שאנו רואים עתה הוא שישראל מרסקת את עזה, את האוכלוסיה האזרחית, זה מיותר לחלוטין, זה לא מקובל ויש להפסיק את זה". 

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול שהפעילות הצבאית בחאן יונס תתרחב בקרוב למקומות נוספים. השר ביקר בטייסת 100 בבסיס חצור, טס מעל הרצועה, ואמר אחרי כן: "פטריות העשן של הטנקים, התותחים ומטוסי חה"א יכסו את שמי עזה עד שנשיג את מטרותינו". 

לוחמי אוגדה 98  השמידו אתמול את המנהרה שבה הוחזקו כ-20 חטופים בחאן יונס. מנהרה שאורכה 870 מטרים, עומקה 20 מטרים ובה מכשולים, מטענים, ודלתות הדף. הלוחמים חקרו את פרטי המנהרה והשמידו אותה. 

זרוע הים השתתפה אתמול בתצפית ובתקיפת מטרות של ארגוני טרור ברצועה. אנשי חיל הים זיהו מבנה שבו ארבו מחבלים לכוח צה"ל ובשת"פ עם לוחמי חטיבה 179 הסירו את האיום. צלפי עוצבת הקומנדו חיסלו מחבלים ולוחמי חטיבה 55 איתרו אמל"ח במבנה של חמאס. צק"ח 401 חיסל 15 מחבלים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית