פרשת מסחר בהיתרי כניסה לפלסטינים: נעצרו קצינים וחיילים בשירות פעיל

רשת של מתווכים פלסטינים וישראלים פעלה לאתר פלסטינים המעוניינים בהיתרי כניסה לישראל ולגבות מהם את התשלום עבורו

אילוסטרציה | משטרת ישראל

היחידה המרכזית במחוז ש"י בשיתוף משטרה צבאית חוקרת ויחידת יהלום של רשות המיסים הביאו להפללתם ומעצרם של 14 חשודים בסחר בהיתרי כניסה לישראל לפלסטינים תמורת תשלום.

במהלך השנה האחרונה מתנהלת ביחידה המרכזית במחוז ש"י פרשייה במסגרתה התנהלה חקירה סמויה בשיתוף מצ"ח ויחידת יהלום ברשות המיסים, כנגד מספר חשודים, ביניהם גם מספר קצינים וחיילים בשירות פעיל ובדימוס, בחשד להנפקת היתרי כניסה לישראל לפלסטינים בהיקף רחב תמורת תשלום של אלפי ש"ח להיתר. 

חקירת המשטרה העלתה כי החשוד המרכזי בפרשייה, תושב סח'נין בן 53, סחר בהיתרי כניסה לישראל לפלסטינים תמורת כסף דרך בנו שהינו חייל בקבע המשרת במעבר שער אפרים, באמתלה של כניסה לישראל לשם עבודות חקלאיות במרחב התפר. 

עוד עלה בחקירה כי החשוד הפעיל רשת של מתווכים פלסטינים וישראלים שתפקידם היה לאתר פלסטינים המעוניינים בהיתרי כניסה לישראל ולגבות מהם את התשלום עבורו. 

עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו שוטרי ובלשי מחוז ש"י ביחד עם חוקרי מצ"ח על בתיהם של החשודים בפרשייה ביישובים שונים בארץ ובשטחים ועצרו 14 חשודים לחקירה.

החשודים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, שוחד ותיווך בשוחד של עובד ציבור, איסור הלבנת הון וסחיטה באיומים – כל אחד עפ"י חלקו בעבירות האמורות.

בהמשך היום בהתאם לממצאי החקירה, יובאו מי מהעצורים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית