נתניהו וביידן בטנגו סביב שאלת היום שאחרי

כן או לא מדינה פלסטינית? מי ישלוט בעזה ואיך? נתניהו וביידן משדרים גרסאות סותרות ובינתיים, אף אחד לא יודע מה צופן העתיד

האירועים בחזית הצפונית בלבנון עמדו אתמול במוקד הפעילות הצבאית והדיפלומטית. שר הביטחון יואב גלנט הודיע ברורות "אם חיזבאללה לא יכבד את זכות התושבים לביטחון, נפעל בכוח. נצטרך להביא  פתרון בכוח". 

ואילו בשכונת אל-מזה בדמשק ובלבנון ליד צור חוסלו בתקיפות טילים ומטוסים מפקדים בכירים במשמרות המהפכה האיראניים. טהרן הבטיחה להגיב. העיתונות בארה"ב דיווחה שישראל הודיעה לוושינגטון שישראל תצטרך להביא לפתרון בכוח את בעיית לבנון אם לא יהיה פתרון דיפלומטי עד סוף ינואר.

שינויי גרסאות בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו בנושא שיחתם הטלפונית ביום חמישי: ביידן אמר, לפי CNN, ש"הוא (נתניהו) לא שולל לחלוטין מדינה פלשתינית".

בתגובה פרסמה לשכת רה"מ בשבת הודעה בה נאמר ״בשיחתו עם הנשיא ביידן חזר נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים כי אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית ברצועת עזה, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלשתינית".

ניו יורק טיימס כתב בסוף השבוע כי ארבעה קצינים בכירים בצה"ל אמרו לעיתון כי שתי מטרות המלחמה סותרות, וכי השמדת חמאס פירושו מלחמה ממושכת, והדבר עלול לעלות בחיי החטופים.

דובר צה"ל הגיב כי זו איננה עמדת צה"ל. עמדת ישראל היא כי אם יהיה מתווה רציני לעסקת החזרת חטופים צה"ל יסכים להפוגה בקרבות. כל עוד אין מתווה לעסקת החזרת חטופים, יש להמשיך בלחימה. 

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי חשף אמש כי בחאן יונס גילו לוחמי צה"ל מנהרה בה הוחזקו בתקופות שונות כ-20 חטופים. במנהרה, בעומק של 20 מטרים, נמצאו חפצים של חטופים ששהו שם בתאים לחים וחסרי חמצן, ביניהם מבוגרים וחולים.

נמצאו ציורים שציירה שם הילדה אמיליה אלוני, שבינתיים שוחררה מהשבי. בתל אביב ובקיסריה, ליד ביתו של נתניהו, התכנסו אתמול רבבות לשתי עצרות גדולות למען שחרור מיידי של כל החטופות והחטופים. 

ברצועת עזה גילו לוחמי צק"ח 7 במוצב של חמאס בחאן יונס דגם של טנק ישראלי ומשגרי רקטות במתקן אימונים של הארגון. צק"ח 55 לחם נגד גדוד של חטיבה בחאן יונס, הלוחמים נטרלו תווי תת-קרקע, וסיפרו שאין בניין ללא פיר, אין בית ספר או מסגד ללא אמל"ח.

בקרבות נפל לוחם מגדוד 71 ושלושה לוחמים נפצעו. חטיבה 5 בצפון הרצועה איתרה משגרים שהושמדו על ידי יחידת הנדסה. 

בצפון היתה התראה באזור חיפה, שוגר מיירט אל מטרה אווירית חשודה. מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחב אל-עדייסה שבדרום לבנון. היתה התראה על כלי טיס עוין בצפון, אבל התברר שהיתה זו התראת שווא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית