בתגובה לשיגורי טילים מטהרן - חיל האוויר הפקיסטני תקף באיראן

״הבוקר ביצעה פקיסטן סדרה של תקיפות צבאיות מדויקות ומתואמות במיוחד נגד מטרות טרור במחוז סיסטן-או-בלוצ'יסטן שבאיראן״, לשון ההודעה הרשמית של ממשלת פקיסטן 

https://x.com/DGPR_PAF/status/1705506320915533862?s=20

מסתבר שחיל האוויר הפקיסטני יודע לתקוף באיראן, כתגובה למתקפת טילים איראנית קודם לכן. בשלב זה, טרם ברור האם סבב המהלומות הסתיים או שאיראן תמשיך להסלים את המצב. ישנם גם דיווחים על מעורבות מדינות אחרות למניעת הסלמה בין הצדדים. 

״הבוקר ביצעה פקיסטן סדרה של תקיפות צבאיות מדויקות ומתואמות במיוחד נגד מטרות טרור במחוז סיסטן-או-בלוצ'יסטן שבאיראן. במהלך המבצע המודיעיני נהרגו מספר מחבלים״, על פי פרסום רשמי של ממשלת פקיסטן

״במהלך השנים האחרונות, במגעים שלנו עם איראן, פקיסטן שיתפה בעקביות את דאגותיה החמורות בנוגע למקלטים ולמקומות המקלט הבטוחים מהם נהנים טרוריסטים ממוצא פקיסטני המכנים עצמם סרמאצ'רים במרחבים הבלתי מנוהלים בתוך איראן. פקיסטן גם שיתפה מספר תיקים עם ראיות קונקרטיות לנוכחותם ולפעילותם של הטרוריסטים הללו. 

״עם זאת, בגלל חוסר פעולה למרות דאגותינו החמורות, המשיכו סרמאצ'רים אלה לשפוך את דמם של פקיסטנים חפים מפשע ללא עונש. הפעולה הבוקר ננקטה לאור מודיעין אמין.

״פעולה זו היא ביטוי לנחישותה של פקיסטן להגן על ביטחונה הלאומי מפני כל האיומים. הביצוע המוצלח של המבצע המורכב ביותר הזה הוא גם עדות למקצועיות של הכוחות המזוינים של פקיסטן. פקיסטן תמשיך לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי לשמור על הבטיחות והביטחון של תושביה.

״פקיסטן מכבדת באופן מלא את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של הרפובליקה האסלאמית של איראן. המטרה היחידה של המעשה של היום הייתה חתירה אחר האינטרס הביטחוני והלאומי של פקיסטן עצמה, שהוא בעל חשיבות עליונה ואי אפשר להתפשר עליו.

״כחברה אחראית בקהילה הבינלאומית, פקיסטן מקיימת את העקרונות והמטרות של אמנת האו"ם, לרבות שלמות טריטוריאלית וריבונות של המדינות החברות. בהנחיית עקרונות אלה, ובמימוש הזכויות הלגיטימיות שלנו במסגרת המשפט הבינלאומי, פקיסטן לעולם לא תאפשר לערער על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית, בכל עילה או נסיבות.

״לתושבי פקיסטן יש כבוד וחיבה רבה לעם האיראני. תמיד שמנו דגש על דיאלוג ושיתוף פעולה בהתמודדות עם אתגרים משותפים לרבות איום הטרור ונמשיך להשתדל למצוא פתרונות משותפים.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית