צרפת הזמינה במפעלי דאסו מטוסי קרב ראפאל חדשים

למפעלי דאסו יש הזמנות יצוא של 261 מטוסים, ביניהם למצרים, הודו, איחוד האמירויות ואינדונזיה

By Tim Felce (Airwolfhound) - Rafale - RIAT 2009, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27816011

צרפת הזמינה במפעלי דאסו אוויאסיון 42 מטוסי קרב ראפאל בעסקה ששווייה יותר מ-5.5 מיליארד דולר.

העסקה מדאיגה פוליטיקאים צרפתיים, מדווח דפנס ניוז, בשל החשש לעתיד הפרויקט הצרפתי-גרמני לפיתוח מטוס קרב עתידי שיחליף את ראפאל, פרויקט שכינויו "מערכת הלחימה האווירית העתידית". מטוס זה אמור להיכנס לשרות בין 2045 ל-2050.

משרד ההגנה הצרפתי הודיע כי סוכנות הרכש  מסרה למפעלי דאסו ולחברות THALES, SAFRAN ו-MBDA על החוזה לייצור השלב החמישי של מטוסי ראפאל. 

המטוס נכנס לשרות בצי הצרפתי בשנת 2004 ושנתיים אחרי כן בחיל האוויר, ולחם בחזיתות אפגניסטן, לוב, מאלי, עירק וסוריה. החוזה החדש יביא את מטוסי ראפאל לרמה של 2024.

למפעלי דאסו יש הזמנות יצוא של 261 מטוסים, ביניהם למצרים, הודו, איחוד האמירויות ואינדונזיה. יוון וקרואטיה קנו כל אחד 12 מטוסי ראפאל משומשים מחה"א הצרפתי.

הדגם החדש יהיה מטוס קרב חד-מושבי, טילי אוויר-אוויר MICA של MBDA, מערכות הגנה עצמית של THALES ואילו חברת SAFRAN תייצר את מנועי המבערים האחוריים. 

מטוס העתיד הצרפתי-גרמני יהיה יקר פי שניים או שלושה מראפאל, ועד לסיום פיתוחו לוחצת ועדת ההגנה של הסנאט הצרפתי להצטייד במטוסי קרב מתקדמים כדי להבטיח את ההרתעה הגרעינית של צרפת.

ראפאל נחשב למטוס  דור 4.5, בדומה ליורופייטר טייפון ולגריפן של סאאב, והוא כולל יכולות חמקניות, טיסה על-קולית ללא הפעלת מבער אחורי ולחימה מעבר לטווח ראייה. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית