מצרים בוחנת מערכת הגנה אווירית הודית

על פי הדיווח, מערכת היחסים הביטחונית בין מצרים להודו כבר חזקה, וכוללת מכירות צבאיות, אימונים והעברת ידע טכני

By Ministry of Defence, Government of India - This file or its source was published by Press Information Bureau on behalf of Ministry of Defence, Government of India under the ID 54566 and CNR 57326. https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69733571

מצרים בוחנת את מערכת הגנה אווירית הודית, ניידת, המבוססת על טילי אקאש (Akash) לטווח בינוני. את המערכת פיתח ארגון המחקר והפיתוח של הודו (DRDO) והיא מיוצרת על ידי Bharat Dynamics Limited. כך לפי פרסום של armyrecognition

על פי הדיווח, מערכת היחסים הביטחונית בין מצרים להודו כבר חזקה, וכוללת מכירות צבאיות, אימונים והעברת ידע טכני. שתי המדינות משתתפות לעתים בתרגילים צבאיים משותפים ובביקורי נמל של חילות הים והאוויר שלהן. 

״התעניינות זו ממצרים מגיעה בתקופה שבה הודו מקדמת באופן פעיל את הייצוא הצבאי שלה בעולם, כשהיצוא הביטחוני הגיע לשיא של כ-2.2 מיליארד דולר בשנת הכספים 2022-2023״, נכתב בפרסום. 

מערכת טילי אקאש יכולה להתמודד עם מטוסים במרחק של עד 45 ק"מ (28 מייל) ויש לה את היכולת לנטרל מטרות אוויריות כמו מטוסי קרב, טילי שיוט, טילי אוויר-קרקע וטילים בליסטיים. היא בשירות מבצעי בצבא וחיל האוויר ההודי. 

קשרי ההגנה הדו-צדדיים בין המדינות קיבלו דחיפה כאשר נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי ביקר בניו דלהי בינואר 2023 וניהל שיחות עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. 

שני המנהיגים דנו בדרכים להגביר את שיתוף הפעולה ביניהם באינטראקציה בין כוחות מזוינים ובמכירת מערכות נשק מתוצרת הודו. אל-סיסי גם העניק למודי את "מסדר הנילוס", אות כבוד הגבוה ביותר של מצרים, והיה אורח כבוד בחגיגות יום הרפובליקה של הודו. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית