רוסיה מפתחת מטוס אימונים חדש - מיג UTS
למיג האימונים החדש מתוכננת כנף ישרה, שני מושבי TANDEM, מנוע שבמקורו יוצר באוקראינה אך עתה מיוצר ברוסיה
דן ארקין
| 02/01/2024
יצרנית המטוסים הרוסית RAC החלה בפיתוח מטוס אימונים חדש מיג UTS נוכח צורך דחוף הנובע ממחסור חמור בטייסי קרב בחיל האוויר הרוסי.
היצרנית הודיעה שהמיג החדש יחליף מטוס אימונים ישן אלבטרוס L-39 משנות ה-70. ההחלטה הרוסית היא לפתח מטוס אימונים סילוני, חד-מנועי, דו-מושבי, שיהיה פשוט להפעלה וזול בתחזוקה, מטוס שיתן למתאמנים מידע בסיסי בהפעלת מטוס קרב.
למיג האימונים החדש מתוכננת כנף ישרה, שני מושבי TANDEM, מנוע שבמקורו יוצר באוקראינה אך עתה מיוצר ברוסיה. התכנית היא שטייס קרב יעבור שלב אימונים במיג ההדרכה החדש, ואחרי כן יעבור למטוס מתקדם יותר YAK-130.
THE DRIVE מוסר כי הכשרת טייס קרב בחיל האוויר הרוסי נמשכת חמש שנים. בשנתיים הראשונות לימודי תיאוריה, ומהשנה השלישית פרק טיסות, עד לטיסת סולו.
בשנה הרביעית יש חלוקה לטייסי קרב, מפציצים טקטיים, מטוסי תקיפה, תובלה ומסוקים. בשנה החמישית מטיסים החניכים את המטוסים שאותם יטיסו בטייסות שבהן יוצבו בסיום ההכשרה.
למיג האימונים החדש מתוכננת כנף ישרה, שני מושבי TANDEM, מנוע שבמקורו יוצר באוקראינה אך עתה מיוצר ברוסיה
יצרנית המטוסים הרוסית RAC החלה בפיתוח מטוס אימונים חדש מיג UTS נוכח צורך דחוף הנובע ממחסור חמור בטייסי קרב בחיל האוויר הרוסי.
היצרנית הודיעה שהמיג החדש יחליף מטוס אימונים ישן אלבטרוס L-39 משנות ה-70. ההחלטה הרוסית היא לפתח מטוס אימונים סילוני, חד-מנועי, דו-מושבי, שיהיה פשוט להפעלה וזול בתחזוקה, מטוס שיתן למתאמנים מידע בסיסי בהפעלת מטוס קרב.
למיג האימונים החדש מתוכננת כנף ישרה, שני מושבי TANDEM, מנוע שבמקורו יוצר באוקראינה אך עתה מיוצר ברוסיה. התכנית היא שטייס קרב יעבור שלב אימונים במיג ההדרכה החדש, ואחרי כן יעבור למטוס מתקדם יותר YAK-130.
THE DRIVE מוסר כי הכשרת טייס קרב בחיל האוויר הרוסי נמשכת חמש שנים. בשנתיים הראשונות לימודי תיאוריה, ומהשנה השלישית פרק טיסות, עד לטיסת סולו.
בשנה הרביעית יש חלוקה לטייסי קרב, מפציצים טקטיים, מטוסי תקיפה, תובלה ומסוקים. בשנה החמישית מטיסים החניכים את המטוסים שאותם יטיסו בטייסות שבהן יוצבו בסיום ההכשרה.