ניסוי בצי האמריקני: טילים היפר-סונים יותקנו על משחתות ZUMWALT

גופי גלישה היפרסוניים (C-HGB) צפויים להגיע לטווחים של כ-2800 ק״מ ויספקו לצי האמריקאי יכולת תגובה בהתרעה מינימאלית בכל מקום בעולם

https://www.surfpac.navy.mil/ddg1000/

השנה תפתח חברת לוקהיד מרטין בסדרת ניסויים של שיגור טיל היפר-סוני מכלי שיט. הניסויים ייערכו בשת"פ עם הצי האמריקני, כשהמטרה היא להציב טילים היפר-סוניים על משחתת אמריקנית מסוג ZUMWALT. 

USS Zumwalt (DDG-1000) היא משפחה של משחתות נושאות טילים של חיל הים האמריקאי שתוכננה כספינות חמקן, רב-משימתית, עם התמקדות בהתקפה נגד מטרות יבשה.

משפחה זו נקראת על שמו של אדמירל אלמו זומוולט והיא בולטת בגוף ה-tumblehome הייחודי שלה, עיצוב בו גוף הספינה משתפל פנימה מעל קו המים, מה שמקטין את חתך המכ"ם והופך אותה פחות גלויה למכ״מ.

בנוסף, המשחתות מסוג Zumwalt מצוידות במערכות נשק והנעה מתקדמות. הן מהמשחתות הגדולות והמתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית בצי האמריקני. עלות כל משחתת כזו כ-4 מיליארדי דולרים. 

'זומוולט' עוברת כעתה סדרת שיפורים לקראת הצבת טילים היפר-סוניים על סיפונה. היא מוגדרת כספינת טילים מונחים, ועוגנת עתה במספנות במיסיסיפי להתקנת האמל"ח.

המודרניזציה כוללת החלפת מערכות תותחי 155 מ"מ הנוכחיות ב-Zumwalt בארבעה צינורות טילים בגודל 87 אינץ', שכל אחד מהם מסוגל לשגר שלושה גופי גלישה היפרסוניים (C-HGB). זה אומר 12 טילים היפרסוניים על הסיפון.

ה-C-HGB הוא פיתוח משותף בין צבא ארה"ב לצי, המהווה חלק ממאמץ של משרד ההגנה ליצור פלטפורמות תקיפה המסוגלות לפגוע במטרות ברחבי העולם תוך התרעה מינימלית.

התקנת נשק היפרסוני ב-Zumwalt היא התפתחות משמעותית באסטרטגיה של הצי האמריקני, המשפרת את יכולתו לחדור להגנות אוויריות ולפגוע במהירות במטרות בעלות ערך גבוה ורגישות לזמן.

חיל הים מתכנן להכין את ה-Zumwalt עם כלי הנשק הללו לפריסה עד 2025. שדרוגים דומים מתוכננים גם עבור המשחתות האחרות מהמשפחה USS Michael Monsoor (DDG-1001) וה-Lindon B. Johnson (DDG-1002). 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית