ארה״ב מחזירה את נושאת המטוסים פורד מהים התיכון לבסיס האם בוירג'יניה

"אין לנו מה להודיע היום", אמר דובר משרד ההגנה כשפנו אליו לתגובה

By U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Jackson Adkins - This image was released by the United States Navy with the ID 221009-N-TL968-1248 (next).This tag does not indicate the copyright status of the attached work. A normal copyright tag is still required. See Commons:Licensing.العربية ∙ বাংলা ∙ Deutsch ∙ Deutsch (Sie-Form) ∙ English ∙ español ∙ euskara ∙ فارسی ∙ français ∙ italiano ∙ 日本語 ∙ 한국어 ∙ македонски ∙ മലയാളം ∙ Plattdüütsch ∙ Nederlands ∙ polski ∙ پښتو ∙ português ∙ русский ∙ slovenščina ∙ svenska ∙ Türkçe ∙ українська ∙ 简体中文 ∙ 繁體中文 ∙ +/−, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=124186087

על פי דיווח של אתר abcnews, ב"ימים הקרובים", קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים של USS ג'רלד ר. פורד תעזוב את מזרח הים התיכון, לשם נשלחה רק לאחר תחילת מלחמת ישראל-חמאס באוקטובר. 

הפורד היא נושאת המטוסים החדשה והגדולה ביותר של חיל הים האמריקני והיתה לקראת סיום הפריסה המבצעית הראשונה שלה כאשר היא הופנתה למזרח הים התיכון, יום לאחר שמחבלי חמאס פתחו במתקפת פתע חסרת תקדים על ישראל ב-7 באוקטובר.

שר ההגנה לויד אוסטין שלח הצי האמריקאי כדי להרתיע את חיזבאללה בלבנון ובאיראן מלהרחיב את העימות אזורי, ואמר אז: "כחלק מהמאמץ שלנו להרתיע פעולות עוינות נגד ישראל או כל מאמץ להרחיב את המלחמה הזו. בעקבות ההתקפה של חמאס על ישראל". 

בדצמבר, אוסטין האריך את הפריסה של קבוצת התקיפה בפעם השלישית כדי לשמור על ההרתעה מכיוון שהמתיחות באזור נותרה גבוהה.

גורם אמריקאי בכיר אמר לחדשות ABC כי ב"ימים הקרובים", נושאת המטוסים וספינות אחרות המרכיבות את קבוצת התקיפה יחזרו לנמל הבית של המוביל בנורפולק, וירג'יניה. כך על פי התכנון במקור, כדי להיערך לפריסות עתידיות.

הבכיר האמריקני הדגיש כי למרות חזרת הפורד לצפון אמריקה, לארצות הברית עדיין תהיה יכולת צבאית רבה באזור וגמישות, כולל פריסת משחתות נוספות בים התיכון. 

"אין לנו מה להודיע היום", אמר דובר משרד ההגנה כשפנו אליו לתגובה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית