נתניהו: ציר פילדלפי בגבול מצרים צריך להיות בשליטה ביטחונית של צה״ל

במרחב העיר עזה הותקפו מהאוויר מבנים צבאיים ותשתיות טרור, חוסלו כ-30 מחבלים

עסקת שחרור חטופים חדשה עדיין רחוקה. יש דיבורים על "נוסחת וורשה", הוגשה הצעה קטארית לחמאס וממתינים לתשובתו. ראש הממשלה רומז על "תזוזה מסויימת" לקראת הסכם ומכריז: "המלחמה בעיצומה והיא דורשת זמן, חודשים רבים".

נתניהו הודיע במסיבת עיתונאים, שהתקיימה ללא השרים גלנט וגנץ, שצה"ל חיסל יותר מ-8,000 מחבלים, ובעניין החות'ים: "לא ניתן לאיום הזה לפגוע בישראל". עוד אמר שציר פילדלפי "חייב להיות בידנו ולהיות סגור".

אשר ליום שאחרי אמר: "העקרונות שלנו הם חיסול חמאס, פירוז הרצועה, רק צה"ל יפרז, הקמת מנהל מקומי שלא יממן ולא יחנך לטרור". 

גוברת הלחימה באזור העיר חאן יונס בדרום הרצועה: אוגדת חטיבות גבעתי ושריון פשטו בסוף השבוע על מפקדות צבאיות במרחב חאן יונס, כולל חמ"ל המודיעין של חמאס. אוגדה 98 בשת"פ עם חיל האוויר ביצעו 50 תקיפות אוויר על כמה מטרות מחבלים.

במרחב העיר עזה הותקפו מהאוויר מבנים צבאיים ותשתיות טרור, חוסלו כ-30 מחבלים. צק"ח מילואים 14 חיסל עשרות מחבלים במרחב העיר עזה, ואילו צק"ח 551 השמיד מבנים של חמאס.

הכוח זיהה שני תצפיתנים של האויב בתוך מבנה, וכוח שריון חיסל את המחבלים בירי טנק.

תקיפות אוויר רחבות בסוריה ובעירק המיוחסות בתקשורת הערבית לישראל. הותקפה שיירת הברחת נשק מאיראן ללבנון בה נהרגו 19 חברי מיליציות פרו-אירניות.

הותקפה שיירת משאיות שהובילו נשק וארבע מתוך שמונה משאיות הושמדו. תקיפה שלישית היתה ליד נמל התעופה של העיר חאלב, בה נהרגו ארבעה. 

בצפון זוהו שני שיגורים שחצו מגבול סוריה ונפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף תשתית טרור של חיזבאללה. כלי טיס של חיל האוויר תקף מטרת שיגור של חיזבאללה.

דובר צה"ל תא"ל הגרי אמר אמש כי "מרחב דרום לבנון לא יחזור להיות מה שהיה". הוא הוסיף שצה"ל  ימשיך להפעיל לחץ צבאי לפירוק חמאס. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית