מלחמה בעזה: צה״ל מתחפר בסמטאות וחמאס מנסה לגבות הרוגים לכוחותינו

הוושינגטון פוסט ודובר צה״ל ראש בראש סביב ההרס בעזה | צה״ל וחיזבאללה ממשיכים להתכתש בגבול הצפון 

בפעולה משותפת של שייטת 13, צק״ח מילואים 551 של אוגדה 162, היחידה הרב מימדית ועוצבת הקומנדו פשטו כוחות צה"ל על בית החולים האינדונזי בצפון רצועת עזה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 ("קרייתי") פשטו יחד עם לוחמי יחידת יהל"ם על מחרטה לייצור נשק ועל מפעל בטון ששימש לבניית מנהרות. בסיום הפשיטה השמידו כוחות ההנדסה את המתחם. הלוחמים איתרו מצבור אמצעי לחימה והשמידו אותו.

מטוס קרב של חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 חיסל במרחב חאן יונס מפקד בארגון הטרור חמאס. בהמשך חוסלו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר מחבלים שזוהו בסמוך לכוחותינו כשבידם רקטה.

במהלך יציאה להתקפה בדרג' תופאח של צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הפועל תחת אוגדה 162 זיהה הכוח מחבל עם RPG מתקרב לכיוונם. צוות הקרב הכיוון כלי טיס מאויש מרחוק אשר ליווה את הכוח.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל באוגדה 162 פשטו על מרחב בתי הספר "אל רפאא" ו-"צבחה" בדרג' תופאח שבצפון הרצועה, בעקבות מידע על מחבלי חמאס המסתתרים בתוך בתי הספר.

לוחמי צה״ל חיסלו חוליית מחבלים שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק צה"ל בצפון הרצועה; הכוחות ממשיכים לתקוף יעדי טרור ברצועה מהאוויר מהים ומהקרקע. 

כוחות מחטיבה 261 (בה"ד 1) נתקלו בחוליית מחבלים חמושה במרחב ג'אבליה שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק צה"ל בו שהו חלק מהלוחמים.

באירוע נוסף במרחב ח'אן יונס, מכלול האש של חטיבת גבעתי זיהה חוליית מחבלי חמאס נעה לעבר בניין צבאי של הארגון בו אוחסנו אמצעי לחימה רבים. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את החולייה.

כמו כן, כחלק מסריקות שערכו לוחמי גדוד שקד מצוות הקרב החטיבתי 401 במפקדות צבאיות הנמצאות בשימוש ארגון הטרור גא"פ במרחב דראג' תופאח שבצפון רצועת עזה, איתרו הכוחות נשקים, מטעני נפץ ותחמושת, לצד מסמכי מודיעין וציוד צבאי של הארגון.

טנקים ומטוסים של צה״ל תקפו תשתיות להכוונת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.


הוושינגטון פוסט: במלחמה בעזה הרסה ישראל בזמן קצר יותר בניינים מאלו שנהרסו במלחמת האזרחים בעיר חאלב שבסוריה במשך שלוש שנים ובתקיפות ארה"ב נגד דאעש במוסול וברקעה. 

כך כותב העיתון, המפרסם צילומי לוויין שגילו עשרות מכתשי פצצות סביב 17 מתוך 28 בתי החולים בצפון רצועת עזה, כולל מפצצות בנות 2,000 פאונד.

דובר צה"ל שלח לעיתון תגובה: "בתגובה להתקפה הברברית של חמאס, צה"ל פועל לפירוק היכולות הצבאית והשלטוניות של חמאס. בניגוד משווע לתקיפות חמאס נגד גברים, נשים וילדים, צה"ל פועל לפי הדין הבינלאומי ונוקט באמצעי זהירות כדי למזער נזק לאזרחים". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית