מצרים מציעה לישראל מתווה לסיום הלחימה בעזה

התכנית כוללת שלושה שלבים עד לסיום הלחימה, החזרת כל החטופים והקמת שלטון טכנוקרטי פלסטיני בעזה

במהלך הלחימה עזה בעיקר באזור חאן יונס וגילוי מערכות מנהרות חדשות דנים בישראל בהצעות חדשות למתווי שחרור חטופים. הקבינט עומד לדון היום (ב') בהצעה מצרית בת שלושה שלבים. 

המצרים מציעים הפסקת אש בת שבועיים ושחרור 40 חטופים ישראליים, קיום שיחות לכינון ממשלת מומחים לניהול עזה, והשלב השלישי - נסיגה מעזה ושחרור כל החטופים. בישראל רואים בהצעה המצרית "בוסרית וראשונית" ותגובש תשובה להצעה. גם לקטאר יש "מיני הצעה". 

יש גם דיבורים על הצעה קיצונית, שדיברה על הגליית צמרת חמאס, כולל סינוואר ודף, לחו"ל בתמורה לשחרור כל החטופים. ראש הממשלה נתניהו התבטא אתמול כי "אנחנו יודעים בערך היכן נמצא סינוואר".

דובר צה"ל תא"ל הגרי הודיע אתמול כי צה"ל חילץ בעזה את גופותיהם של חמישה חטופים. הגופות הוחזקו על ידי חמאס, הוחזרו לישראל והובאו לקבר ישראל.  

ראש האגף האסטרטגי במטכ"ל אלוף אליעזר טולדנו אמר אתמול כי המלחמה יכולה להימשך חודשים, ו"נצטרך לנהל כלכלת חימושים". נוכח ידיעות על הפחתה בתקיפות חיל האוויר בגלל נושא החימושים הבטיח דו"צ שצה"ל נותן מעטפת אש לכוחות צה"ל מהיבשה ומהאוויר ו"כל כוח שדורש סיוע אוויר מקבל". 

לוחמי חטיבה 551 חשפו באזור ג'באליה רשת מנהרות טרור שבה היתה מפקדת פיקוד צפון של חמאס ברצועה ובראשה רנדור שחוסל. 

עשרות מטרים מתחת לפני הקרקע, משם נוהלה חדירת חמאס לישראל ב-7 באוקטובר. גם בחאן יונס התגלו מנהרות תת-קרקעיות רבות, ודו"צ הודיע שצה"ל ימשיל להעמיק את פעילותו.

בצפון רצועת עזה צק"ח חטיבת 11 זיהה מחבלים והכווין אליו כלי טיס ומטוס קרב, שתקפו מבנה ומחבלים. 

צק"ח 261 בה"ד 1 איתר בניין ובו אמל"ח של חמאס ליד בית ספר. היתה פשיטה של כוח צה"ל על מפקדה צבאית של צק"ח 900 בחאן יונס, בו נמצאו  עשרות רימונים וחומרי נפץ. 

בצפון: אלוף פיקוד צפון אלוף אורי גורדין אמר כי לוחמי  צה"ל עוסקים באיתור תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. 

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של חיזבאללה, תשתיות טרור ועמדות שיגור. זוהו שיגורים לישובים אביבים, מרגליות וערב אל-עראמשה. צה"ל השיב אש אטילרית וטנקים.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית