מגעים קדחתניים לעסקת חטופים נוספת 

איסמעיל האנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, הגיע לקהיר לשיחות על אפשרות של עסקה והפסקת אש בעזה

ישראל מוכנה , וגם הציעה, הפסקת אש בת שבוע לפחות תמורת שחרור קבוצה של כ-40 חטופים, שתכלול נשים, גברים מעל גיל 60, חולים ופצועים הזקוקים לטיפול רפואי מיידי. בתמורה תסכים ישראל לשחרור אסירים ביטחוניים "כבדים" ואסירות ביטחוניות.

CNN  ו-AXIOS מדווחים שרמס"ד דדי ברנע בפגישתו השבוע עם ראש ה-CIA ועם ראש ממשלת קטאר הגיש הצעות ישראליות ברוח זו. מקורות מסרו שהישראלים מדגישים כל הזמן כי זו רק התחלה לקראת אפשרות של מו"מ, שיהיה הפעם ממושך, אך ברור שישראל מוכנה לגשת לשולחן הדיונים.

קבינט המלחמה אמור לדון עוד השבוע בעסקת בעסקת שחרור והפוגה, ואילו האמריקנים מעורבים עמוקות במאמץ להגיע לעסקת  שחרור: הנשיא ביידן אמר כי אין צפי לעסקה בקרוב אך "אנו לוחצים ודוחפים". 

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: "רוצים לראות שחרור חטופים והפוגה בלחימה", ג'ון קרי מהבית הלבן: "המו"מ לעסקה הוא רציני מאוד. גם אם אין עסקה מיד, השיחות הן רציניות".

ראש הממשלה נתניהו אתמול: "ממשיכים בלחימה. לא נפסיק. כל מחבלי חמאס הם בני מוות". 

איסמעיל האנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, הגיע לקהיר לשיחות על אפשרות של עסקה והפסקת אש בעזה. איש הבית הלבן ג'ון קרבי אמר השבוע שחמאס מחזיק עתה ב-130 חטופים וחטופות, שמונה מהם אמריקנים.

לחימה בעזה: לוחמי חטיבת הנח"ל וצק"ח 551 פשטו על יעדים במרחב ג'באליה וגילו משאית שעליה רקטות ארוכות-טווח. צק"ח 7 פשט על בתי בכירים בלב חאן יונס, וגילה תשתיות תת קרקעיות עם מערכות מים וחשמל. ביממה שחלפה תקף צה"ל יותר מ-300 מטרות. חופת האש של אוגדת עזה כיוונה מטוס קרב לעמדה לשיגור רקטות.

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי אמר אתמול שצה"ל יוודא שמצב הביטחון בישובי עוטף הרצועה יאפשר לתושבים לחזור לבתיהם בביטחון. 

צה"ל מגיע לבתי מסתור של בכירי חמאס באזור חאן יונס. עוד אמר הגרי שדרום לבנון הוא כיום אזור לחימה, ו"חיזבאללה גורר את לבנון למדרון מסוכן. נמשיך להרוג את אנשי חיזבאלללה", אמר דו"צ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית